A televíziós piacon kiemelt fontossággal bír a márkajelzés

A televíziós piacon kiemelt fontossággal bír a márkajelzés

2004. február 7. 21:51, Szombat
Közismert, hogy egy termék, így például egy televíziós készülék hiába lehet akármilyen jó minőségű, ha a rajta feltüntetett márkajelzés a vásárlók számára ismeretlen, nagyon nehéz eladni.

Ezzel természetesen a gyártók is tisztában vannak és az eladási mutatók javítása érdekében lényegében mindent hajlandók megtenni. Jó példa erre az a közelmúltbéli eset, amikor is egy minnesotai vállalat, a Petters Group megvásárolta a Polaroid elnevezés licenszjogait és egy ázsiai gyártóval társulva egész sor otthoni szórakoztató elektronikai terméket dobott piacra Polaroid Electronics márkajelzéssel. Másik jó példa az elsősorban mobiltelefon gyártási tevékenységeiről ismert Motorola, mely cég jó néhány évvel ezelőtt katódsugárcsöves televíziókat is gyártott. Az amerikai cég vezetői az elmúlt hónapban számoltak be arról, hogy Kínában hamarosan megjelennek a piacon az első Motorola típusjelzésű folyadékkristályos televíziós készülékek, melyeket - ha más nem - a márkajelzés mindenképpen el fog adni, ugyanis a népes távol-keleti országban a Motorolának igen jó presztízse van.


Az LG 76"-os, azaz 193 centis plazmatévéje

Mostanság egyébként az a tendencia, hogy a korábban csak és kizárólag személyi számítógépek gyártásával foglalkozó cégek lényegében egymás után jelennek meg a fogyasztói elektronikus eszközök piacán. Ezen cégek nem titkoltan abban reménykednek, hogy a PC-s szektorban már bejáratott Hewlett-Packard, Dell, vagy éppen Gateway márkanevek jól mutatnak majd az LCD TV-ken és a plazmatelevíziókon, és garanciát jelentenek a sikerre.

Piackutatók felhívják a figyelmet arra, hogy manapság egyre nagyobb igény mutatkozik a high-end kategóriás televíziós készülékek iránt. A DisplaySearch legfrissebb adatai szerint az elmúlt esztendőben világszerte mintegy 4,1 millió darab folyadékkristályos TV-t és 1,1 millió darab plazmatelevíziót adtak el, ezzel szemben 2008-ban várhatóan már nem kevesebb mint 47,8 millió LCD televíziót és mintegy 12 millió plazma TV-t hoznak majd forgalomba. Ebben a piaci szegmensben egyébként meglehetősen nagy árrést alkalmaznak a gyártók, amit jól szemléltet, hogy míg egy 15 colos számítógépes LCD monitor átlagosan 350 dollárba kerül, addig egy hasonló képátlójú LCD televízióért több mint 700 dollárt kell fizetni, noha utóbbi készülék előállítása alig valamivel kerül csak többe.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások