2004. február 10. 13:12, Kedd
A legnagyobb magyar online aukciós piactér, a Vatera.hu forgalma 2003-ban 240%-kal nőtt és elérte a 316 millió forintot. Mindez 320%-os növekedést jelent az eladott termékek számát illetően.
A Vatera piacterén eddig 28.000 felhasználó regisztrálta magát (ez 87%-os
növekedés egy év alatt) s ez a szám a magyar internetezők mintegy 2%-át
teszi ki. Nemzetközi példák azt mutatják, hogy az összes internetezők
10-25%-a kapcsolódik be egy-egy licitbe. Ez alapján a Vatera arra számít,
hogy 2004-ben gyorsan növekszik majd a magukat regisztrálni kívánó
internetezők száma.
Jelentősen nőtt egyébként az előző évben a felhasználók aktivitása és az
így
felhasználóra jutó forgalom is. Az online aukció egyre kedveltebb olyan
régebbi termékkategóriákban is, mint a régiségek, gyűjtemények, vagy a
felhasználók háztartásában fellelhető felesleges tárgyak, elektronikai
eszközök vagy könyvek értékesítése. Egyúttal rendkívül sikeresnek
bizonyultak olyan új kategóriák is, mint a lízingelt és banki
finanszírozásból kikerült autók aukciója.
Csupor Erik, a Vatera (Hungary) Kft. ügyvezetője szerint az online aukciók
sikerének titka, hogy egyedi, máshol nem található termékekre lehet
licitálni, s kikiáltási áruk vonzóan alacsony. A magánemberek így ki
tudják kerülni a kereskedőket, az antikváriumokat, és az interneten keresztül
eladni a családi régiségeket vagy felszámolni a nagyra nőtt családi
könyvtárat. Az autók esetében pedig most először lehet magánszemélyeknek
és kereskedőknek olcsón, közvetítő nélkül hozzájutni a
lízing-finanszírozásból visszavett, alacsony kikiáltási árú autókhoz.
"A magyar Vatera piacterének növekedése gyorsulni fog a 2004-es év
során" -
mondta Valner Szabolcs, a Vatera kelet-európai igazgatója. "Előrejelzéseink
szerint az éves forgalom ebben az évben több, mint 300%-kal növekszik
majd.
Erre utal az erős januári hónap is, amelynek 68 millió forintos forgalma
az
előző évi forgalom majdnem negyedét tette ki."