2004. március 7. 11:00, Vasárnap
Jelen pillanatban minden jel arra mutat, hogy a folyadékkristályos kijelző panelek piacán immár hosszú ideje tapasztalható hiány hamarosan meg fog szűnni, ennek eredményeképp pedig az idei esztendőben tovább csökkenhet az LCD monitorok ára.
2003 második felében némileg emelkedtek az LCD monitorok árai, ugyanis világszerte olyan jelentős kereslet mutatkozott az asztali számítógépekhez szánt, a notebookokba szerelt, illetve televíziós készülékekbe integrált folyadékkristályos kijelzők iránt, hogy kisebb hiány alakult ki belőlük a piacon. Úgy látszik, hogy az immár három negyedéve tapasztalt hiány meg fog szűnni, és a gyártók újra a piaci igényeknek megfelelő mennyiségű LCD kijelzőt fognak tudni gyártani.
Az iSuppli piackutató cég előrejelzései szerint az LCD monitorok népszerűsége idén tovább fog növekedni, amit jól szemléltet, hogy ebben a piaci szegmensben idén várhatóan 32 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolítanak majd le a gyártók, mint a tavalyi esztendőben. 2003-ban egyébként mintegy 27,9 százalékos növekedésen ment keresztül a piac, és a gyártók tizenkét hónap alatt mintegy 35,7 milliárd dolláros forgalmat regisztráltak. A folyadékkristályos kijelző panelek nagy részét az asztali számítógépekhez szánt monitorokba szerelik, azonban a gyártók a notebookokba és televíziós készülékekbe szánt panelekre is nagy hangsúlyt fektetnek, ugyanis utóbbi kijelzők esetében jóval nagyobb árrést lehet realizálni.
Az LCD piacon tapasztalt hiány következtében a 15 colos kijelző panelek ára idén január és március között 218 dollárról 224 dollárra emelkedett, ezzel párhuzamosan pedig a 15 colos LCD monitorok ára 302 dollárról 327 dollárra nőtt. Az előrejelzések azt mutatják, hogy 2004 első negyedévében két százalékos többlet van a piacon, ami a második negyedévben 4 százalékra, a harmadik negyedévben pedig 5 százalékra fog növekedni. Ennek következtében az LCD monitorok áremelkedése meg fog állni és szépen lassan újra egyre olcsóbbá válnak majd ezen termékek. Az iSuppli adatai szerint egyébként a gyártók idén mintegy tízmilliárd dollárt fordítanak különböző fejlesztési munkálatokra, vagyis mintegy 50 százalékkal többet, mint tavaly.