Közvélemény és piackutatás a Fotexnetnél

Közvélemény és piackutatás a Fotexnetnél

2004. április 6. 11:22, Kedd
Magyarország piacvezető internetes áruházát üzemeltető FOTEXnet Kft. portfoliójának bővítéseként elindította internetes piac- és közvéleménykutatási szolgáltatását FOTEXnet Research néven.

A FOTEXnet Research célja egy magas színvonalú, megbízható eredményű online piackutató szolgáltatás biztosítása, amely hiteles képet ad a véleményformáló internetező réteg ismereteiről, attitűdjeiről és preferenciáiról. A neves szakemberek és szociológusok segítségével létrehozott online panelen a felhasználók egy rövid regisztrációt követően fejthetik ki véleményüket a nyilvános kutatások során megadott témákban. A FOTEXnet.hu Áruház korábban regisztrált mintegy 300 000 felhasználója, továbbá az új felhasználók által megadott részletes demográfiai adatok lehetővé teszik az előzetes szűrést és az ennek alapján történő meghívást az úgynevezett zárt kutatásokra, ahol a megrendelő határozhatja meg a minta összetételét.

A FOTEXnet Research szolgáltatásait a megrendelők a kutatás céljának definiálásával, a minta nagyságának meghatározásával és az alapsokaság jellemzőinek megadásával vehetik igénybe. Ezt követően a rendszer a regisztráltak adatbázisából kiválogatja azokat a felhasználókat, akik az adott alapsokaságba tartoznak, és őket "meghívja" az adott kutatásban való részvételre. A kérdőívek kitöltői alkalmanként a FOTEXnet.hu Áruházban már jól ismert Virtuális számlaösszeget kapnak, amelyet vásárlásaik során használhatnak fel árengedményként. A kérdőívek kitöltésének ily módon történő, azonnali honorálása nagyban növeli a válaszadási kedvet is.

"A FOTEXnet már régebben is foglalkozott közvéleménykutatással az Ingyenlotto felületén, de ott még viszonylag kevés megoldás állt rendelkezésünkre, ugyanakkor megmutatta az online kutatásokban rejlő lehetőségeket, különösen abban az esetben, ha felhasználóinkról részletes demográfiai adatokkal rendelkezünk. A partnereink részéről érkező egyre nagyobb igény pedig szükségessé tette, hogy alapozva a korábbi tapasztalatainkra elindítsuk a Research szolgáltatást, hiszen a FOTEXnet.hu látogatói közönségének egyedisége miatt különösen jó lehetőséget nyújt akár a potenciális vásárlói közönség igényeinek megismerésére, elemzésére is“ - mondta az indulással kapcsolatban Porkoláb Péter a FOTEXnet Kft. ügyvezetője.

A regisztrációnak, a több mint 300 ezer fős felhasználói bázisnak és a fogyasztói visszajelzéseknek köszönhetően a FOTEXnet valós képet tud alkotni a hazai internetezők szokásairól, preferenciáiról. Az eddig az Ingyenlottón elvégzett felmérések eredményei azt mutatják, a FOTEXnet regisztrált felhasználói művelt, határozott véleménnyel rendelkező réteget alkotnak, akik szívesen válaszolnak a megkérdezések során.

A FOTEXnet Research segítségével lehetőség nyílik az élet szinte bármely területéhez kapcsolódó kérdőíves kutatás elvégzésére, különösen a média, telekommunikáció, FMCG és számítástechnikai szektor szereplői számára, valamint a pénzügyi szolgáltatók, bankok, biztosítók részére. A FOTEXnet Research népszerűségét jól mutatja, hogy már az indulás napján 4000 felhasználó regisztrálta magát a szolgáltatásba, és a kihelyezett kérdőívekre már összesen 19 000 válasz érkezett.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások