2004. május 4. 16:35, Kedd
A Microsoft új Partner Programja a korábbinál is magasabb szinten értékeli a partnerek szerepét az informatikai megoldások szállításában.
A Microsoft bejelentette, hogy a közeljövőben megszerezhetők lesznek a Microsoft Megoldás Kompetenciák (Solution Competencies), és lehetőség nyílik partnerpontok gyűjtésére is. Ez mérföldkövet jelent a Microsoft Partner Programban, melyet az abban résztvevő partnerek üzleti igényeinek megfelelően dolgozott át a Microsoft. A Microsoft Megoldás Kompetenciák és a partnerpontok segítséget nyújtanak a partnereknek abban, hogy meghatározzák, milyen területekre szakosodjanak, a vásárlók változatos információ-technológiai igényeinek kielégítése érdekében. A Microsoft - vállalati mérettől és tevékenységtől függetlenül - módot ad partnereinek arra, hogy saját üzleti szükségleteiknek megfelelő szinten vegyenek részt a Microsoft Partner Programban. Az új lehetőségekkel felmérhető a partner teljes piaci hatása, és kiemelhetők a vásárlóknak legtöbb értéket és legmagasabb szintű szolgáltatást nyújtó Microsoft partnerek. Ennek köszönhetően a Microsoft ügyfelei minden területen a legmagasabb szintű szolgáltatást kapják.
"A Microsoft Megoldás Kompetenciák és a partnerpontok segítségével partnereink egyértelműen megjelölhetik szakterületeiket, így egyszerűbben pozícionálhatják magukat a piacon, és könnyebben egyeztethetik üzletvitelüket a Microsoft marketing kezdeményezéseivel." - közölte Allison Watson, a Microsoft nemzetközi partneri értékesítésekért és marketingért felelős alelnöke. "Ez a két program csak az első lépése partneri kapcsolataink forradalmi megújításának, valamint az új módszerek nemzetközi kereskedelmi csatornáinkban történő fokozatos bevezetésének. Célunk a legjobb iparági partnerprogram kialakítása, amellyel eredményesen hozzájárulhatunk partnereink munkájához."
A Watson által említett két új kezdeményezés központi szerepet tölt be a Microsoft megújult partnerprogramjában: rugalmasságot biztosítanak, és jobban ráirányítják a figyelmet a partnerek legfontosabb üzleti értékeire. Céljuk továbbá a vásárlóknak nyújtott informatikai előnyök teljes körének feltérképezése, a Microsoft és a partnerek közötti kapcsolat elmélyítése, és a partnereknek olyan célzott segédanyagok és marketingeszközök biztosítása, amelyek hozzájárulnak a piaci versenyben való sikeres szereplésükhöz.
"A partnerek döntő szerepet játszanak abban, hogy a Microsoft Office Rendszerre épülő megoldásokat és alkalmazásokat eljuttassuk a vásárlókhoz" - jelentette ki Jeff Raikes, a Microsoft irodai és üzleti szolgáltatások csoportjáért felelős alelnöke. "A Megoldás Kompetenciák lehetővé teszik a Microsoft számára, hogy segédanyagokat és továbbképzést nyújtson a vásárlók szükségleteit legjobban kielégítő partnerek számára. Ez lehetőséget teremt arra, hogy a partnercégek felhívhassák a vásárlók figyelmét szakértelmükre az infomunkásoknak szóló megoldások egyre bővülő piacán."
A Microsoft Megoldás Kompetenciák révén a partnerek - üzleti modelljük alapján - egyértelműen megjelölhetik azt, hogy ők melyik konkrét megoldási terület szakértői. Ez megkönnyíti a partnerek számára, hogy jól pozícionálják speciális termékeiket és szolgáltatásaikat ügyfeleik felé, jobban egyeztethessék üzletvitelüket a Microsoft egyes üzletágainak tevékenységével, és marketing kezdeményezéseivel, illetve, hogy szorosabb kapcsolatot alakítsanak ki a Microsoft más partnereivel.
A Microsoft Megoldás Kompetenciák előtérbe helyezik a Microsoft és a partnerei közötti kommunikációt, valamint egyértelmű útmutatást adnak a megrendelők számára, hogy milyen szakértelem vehető igénybe a partneri közösségtől. Ezáltal fokozódik az ügyfelek elégedettsége. A Microsoft Megoldás Kompetenciák ezen kívül fejlődési lehetőséget is kínálnak a partnerek számára: a minősítést felhasználhatják üzletük bővítéséhez, más partnerekkel való együttműködéshez, amivel nagyobb üzleti erőre tehetnek szert. A partneri potenciál és az ügyfelek igényeinek egyeztetése révén a Microsoft Megoldás Kompetenciák biztosítják a marketing- és keresletgenerálási tevékenységek jobb összehangolását, az egyedi üzleti lehetőségek tökéletesebb kihasználását.
A partnerpontok segítségével a vállalkozás méretétől és típusától függetlenül elismerhető a partnerek munkája, és különbség tehető az egyes partnerek tevékenysége, piaci szerepe és szakterületei között. A partnerpontok segítségével a partnerek rugalmas módszerrel mérhetik a megrendelőknél elért sikereiket, valamint üzletvitelük teljes hatását. A partnerek akkor kapnak partnerpontokat, ha megfelelnek a fejlesztési, viszonteladói, szolgáltatási és támogatási megoldások terén, illetve az ügyfelek képzése során meghatározott követelményeknek.
"Egyértelmű útvonalakat szeretnénk felkínálni a partnereinknek, amelyek mentén haladva elérhetik a programban a vállalkozásuk számára optimális szintet, tehát láthatják, mit kell tenniük azért, hogy Certified Partnerből Gold Certified Partnerré válhassanak" - mondta Watson. "A partneri pontok nem szűk kritériumok alapján nyerhetők el, tükrözik a partnernek az ügyfelekre kifejtett teljes hatását. A Microsoft Partner Programba belépő ügyfelek akkor léphetnek magasabb szintre, ha teljesítik a Program követelményeit."
A partnerek május elejétől jelentkezhetnek a Microsoft Megoldás Kompetenciákra és a partnerpontokért. A Microsoft kötelességének tartja, hogy folyamatosan kommunikáljon partnereivel, és módot adjon számukra a programok elemeinek kiértékelésére, ezért számos segédanyaggal nyújt nekik segítséget a Microsoft Megoldás Kompetenciák és a partnerpontok feltételeinek megismerésére. A jelenlegi partnerek szerzett joguk szerint, jelenlegi szintjükön kerülnek át a programba, ami időt ad számukra, hogy megismerjék az új partnerpont rendszert, és modellezzék jelenlegi üzletvitelüket.