Budapesti Cisco konferencia az internet szerepéről a felsőoktatásban

Budapesti Cisco konferencia az internet szerepéről a felsőoktatásban

2004. május 24. 16:25, Hétfő
A konferencia feladatának tekinti mindazon lehetőségek feltárását és megvitatását, amelyek révén az internet és az internetes technológiák hozzájárulhatnak az oktatás és a tudományos kutatás fejlesztéséhez.

A felsőoktatás előtt álló kihívásokkal és az internet szerepével foglalkozó rendezvényt Magyar Bálint oktatási miniszter nyitotta meg. A Cisco Systems "Intelligent Information Network - Empowering Learning Environments" című háromnapos nemzetközi szakmai konferenciáján - amely első ízben kerül megrendezésre közép-kelet európai országban - több mint 100 felsőoktatási intézményi vezető vesz részt a világ számos országából. A résztvevők áttekintik az oktatás helyzetét és megosztják egymással tapasztalataikat a webes megoldások terén. Emellett beszámolnak az e-oktatással kapcsolatos kezdeményezéseikről, amelyek segítenek leküzdeni az idő, a távolság és a társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek okozta korlátokat.

A rendezvény előadói között olyan neves szakemberek szerepelnek, mint dr. Andy DiPaolo, a kaliforniai Stanford Egyetem szakmai továbbképző központjának igazgatója és a műszaki kar dékánhelyettese, Shirley Alexander, a Sidney Műszaki Egyetem oktatási technológiákkal foglalkozó professzora, valamint Richard Staub, az IBM oktatási megoldásokért felelős igazgatója. Emellett a Cisco több kiemelkedő oktatási és technológiai szakértője szólal fel a konferencián.

"A Cisco kapcsolata a felsőoktatással igen régre nyúlik vissza. A vállalatot húsz évvel ezelőtt alapította a Stanford Egyetem tudósainak egy csoportja. A technológia és az internet jelentős kiegyenlítő szerepet tölt be azáltal, hogy szélesebb körben teszi elérhetővé a színvonalas oktatást, a tér és idő korlátainak legyőzésével lehetővé teszi a "oktatást mindenkinek" elv megvalósulását." - mondta Budafoki Róbert, a Cisco Systems Magyarország ügyvezető igazgatója. "Az oktatási konferencia jó lehetőség arra, hogy a szakma jeles képviselői közösen gondolják át a jelen kihívásait és a gazdasági-társadalmi fejlődést biztosító gyakorlati módszereket. Külön öröm számomra, hogy a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a győri Széchenyi István Egyetem, valamint a Cisco Systems Magyarország közös kezdeményezésére az idei évben a konferenciának Magyarország adhat otthont. "

Hogyan segítheti a modern technológia az oktatást? Egyrészt az e-oktatással, mivel a digitális tananyag csökkenti a tanárok adminisztratív terheit, a diákokat életszerűbb feladatokkal bízhatják meg, és a tanulók jóval önállóbban dönthetik el, hogyan és mikor tanuljanak. Az e-tanulás a felnőttoktatásban is megfelelő megoldás lehet arra, hogy a munkavállalók megszerezzék a munkaerő-piaci igényeket kielégítő korszerű szaktudást.

Egy másik fontos terület a távoktatás: az internet intelligens felhasználása lehetővé teszi, hogy a diákok az online konferencia, az e-mail és más hasonló eszközök révén közvetlen környezetükön kívül külsős tanárokkal és diáktársakkal működjenek együtt. Az elérhető multimédiás prezentációs módszerek jól kiegészíthetik a hagyományos oktatást. A szabadegyetemek interaktív tanulási lehetőségeket biztosítanak a távoktatásban résztvevő diákok számára. A távoktatással megszüntethető a vidéki és városi iskolák közötti különbség is.

Szintén hatékony megoldás a vezeték nélküli oktatóközpont és a vezeték nélküli osztályterem, amelyek lehetővé teszik, hogy az oktatási intézmények egyszerűen és költségkímélően, kábelezés nélkül biztosítsák az internetes hozzáférést az osztálytermekben. A diákok szakmai feladatokat kaphatnak professzoraiktól, virtuális konzultáción vehetnek részt, e-mailezhetnek egymásnak és tanáraiknak, hozzáférhetnek a kutatási segédanyagokhoz, fájljaikat egy központi szerveren helyezhetik el, függetlenül attól, hogy éppen a könyvtárban, a menzán, vagy az épület előtti parkban tartózkodnak-e.

Az IP technológiának köszönhetően az intézmények számos ponton telefonokat helyezhetnek el, amelyeket terminálként is használhatnak például a jelenlévők regisztrálására, a diákok és tanárok azonnali elérésére, vagy akár e-mail küldésre.

A Cisco a tudományos kutatást nagysebességű kommunikációs kapcsolatok kiépítésével is segíti. A nagysebességű IP-hálózatokkal megszűnnek a tanulást és eszmecserét akadályozó térbeli és időbeli korlátok. A Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Iroda által, a Cisco segítségével kiépített magyar országos kutatási hálózat nagysebességű csatlakozást biztosít az ország közel 700 különböző intézménye - egyetemek, főiskolák, múzeumok, közgyűjtemények és könyvtárak - részére.

A Cisco - a Cisco Hálózati Akadémia program keretében - díjmentesen szolgáltat webes tananyagokat a hálózati technológiát oktató egyetemeknek, iskoláknak és más oktatási intézményeknek. A Cisco Hálózati Akadémia program olyan e-oktatási modell, amely webes oktatóanyagokat, online teszteket, a hallgatók teljesítményének nyilvántartását, oktatóképzést és a tanárok támogatását, valamint a gyakorlati tevékenységeket szolgáló rendszereket és laboratóriumokat biztosít. A tananyagot a nonprofit intézmények - iskolák, főiskolák, egyetemek, átképző központok, javítóintézetek - díjmentesen kapják meg. A Cisco Hálózati Akadémia programban jelenleg 74 magyar középiskola és egyetem több mint 2300 diákja vesz részt. Ez az oktatási modell ma már elismerten a magyar szakképzési rendszer részét képezi.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások