A HP és a Photo Hall a digitális fotózást kutatta

A HP és a Photo Hall a digitális fotózást kutatta

2004. június 24. 13:41, Csütörtök
A rendkívül gyorsan változó vevői szokások és piaci helyzet jobb megismerése céljából a PH és a HP 2004 májusában közös piackutatást végzett a TGI. cég közreműködésével.

A kutatási adatok szerint a hazai háztartások, mintegy 5 százalékában van digitális fényképezőgép, mely kb. 200 000 digitális gépet jelent. A digitális fényképezőgéppel rendelkezők vásárlási és egyéb szokásai szignifikánsan eltérnek a lakossági átlagtól. Budapesten vagy megyeszékhelyen élnek, magas fogyasztói státuszúak, törekednek arra, hogy mindenből a legjobbat válasszák. A digitális fényképezőgép tulajdonosok igen nyitottak a korszerű technikai újdonságok iránt, 78 százalékuknak van számítógépe, szemben a 31 százalékos lakossági átlaggal, igen magas körükben az Internet penetráció is, hiszen 58 százalékuknak van Internet kapcsolata. A digigép tulajdonosok 35 százaléka rendelkezik nyomtatóval, 33 százalékuk pedig CD-íróval, a lakossági átlag jóval ez alatt van, hiszen az összlakosság 13 százalékának van CD-írója és nyomtatója.

A digitális fényképezési szokásokat vizsgálva megállapíthatjuk, hogy a géptulajdonosok 42 százaléka legalább hetente egyszer használja gépét, és átlagosan 46 képet dolgoztatnak ki, amely összehasonlítva az analóg kidolgoztatás átlag 30 képével, jelentős növekedés mutat. A digitális képek 72 százalékát mentik számítógépre. A digitális felvételek 33 százalékát dolgoztatják ki szolgáltatónál, és 21 százalékukat kinyomtatják otthon fotónyomtatóval. A Photo hallnál a teljes laborforgalmon belül a digitális megrendelések száma 2003-ban 5%-ot tett ki, 2004-ben ennek dupláját, 10%-ot vár a cég, míg az interneten keresztül történő megrendelések esetében a tavalyi szám ötszörösére számítanak.

A HP a tavalyi 110-120 000 darabosra becsült új digitális fényképezőgép piacon a maga 45 000 készülékével megőrizte vezető helyét. Az értékesített készülékeknek kb. fele a Sulinet Expressz programon belül talált vevőre. Robbanásszerűen fejlődik a digitális fényképezés egyéb eszközpiaca is: fotónyomtatók, fotó "all-in-one"-ok, fotószkennerek és a nyomtatás kellékei, tartozékai.

A digitális fényképezőgép márkaválasztását elsősorban az ár, a minőség és a márka megbízhatósága befolyásolja. A HP digitális fényképezőgép márka spontán ismertsége a vizsgált márkák közül az elsők között említik. A kutatás szerint a HP márka erőssége az ár és a könnyű kezelhetőség.

A digitális fényképezőgép vásárlási helyet befolyásoló legfontosabb szempont az ár, a választék és az értékesítőhely megbízhatósága. Az elmúlt hat hónapban a Photo hall digitális fényképezőgép értékesítése kiugróan növekedett, mely a HP Magyarországgal kötött partnerségnek is köszönhető. A Photo hall termékkínálatában az idén nagyon népszerűek a HP többfunkciós készülékei, mely egyesíti a nyomtató, szkenner és fénymásolási funkciókat.

A fent említett változásokat az értékesítési csatorna is nyomon követte s jelentős változáson ment át: a digitális képalkotás eszközeit és megoldásait a már megszokott hagyományos csatornák mellett meghatározó hányadban forgalmazzák a számítástechnikai és a számítástechnikát is forgalmazó kereskedők. A hagyományos forgalmazó partnerek között kiugró eredményeket érnek el azok, akik a digitális váltást idejében és helyesen felismerve nem csupán más eszközt kínálnak, hanem a képalkotás egész folyamatát - kezdve a kép előállításától, a megosztáson át a végeredmény alternatív előállításáig - az új igényeknek megfelelően kínálják és szállítják.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások