Növekvő hirdetési árakat várnak az interneten

Növekvő hirdetési árakat várnak az interneten

2004. július 29. 12:58, Csütörtök
[Menedzsment Fórum] Az online marketing bevételek a növekvő hirdetői érdeklődésnek és az emelkedő díjaknak köszönhetőn vehetnek lendületet - áll egy most közzétett kutatásban.

Az online reklámok immár minden fontosabb kampányban helyet kapnak - áll a Jupiter Research felmérésében. A piackutatók szerint ennek köszönhetően az idén a hirdetési díjak valamelyest emelkedhetnek. A világ fejlettebb országaiban mérhető magas penetráció immár a televíziót közelítő elérést eredményez, ez pedig a megbízók számára is értéket jelent.

Ami a kilátásokat illeti, a 2004-es évre a Jupiter 27 százalékos növekedést prognosztizál az USA-ban, a piac értékét pedig 8,4 milliárd dollárosra becsülik. Véleményük szerint a magas növekedési rátának köszönhetően az online média bevételei megduplázódhatnak a következő öt évben. A legdinamikusabban a keresők piaca növekszik, az idén az előrejelzések szerint 2,6 milliárd dollárt fognak a megbízók elkölteni ilyen reklámokra, 2009-re pedig a szegmens 5,5 milliárdos lehet.

Magyarországon az Online Hirdetési Index mögött álló médiumok szakemberei az idei év egészére 35-40 százalékos online piaci növekedési prognosztizáltak, melyet most 45-50 százalékra módosították. A második negyedévében elérte a 670 millió forintot a hazai online reklámköltés, szemben a tavalyi év hasonló időszakának 381 millió forintos bevételével. Az év első hat hónapjában az online hirdetési piac 1 milliárd forintot meghaladó forgalmat bonyolított le, amely 65 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakának 626 millió forintos forgalmához képest. A hazai hirdetési piac 10 százalékos növekedést mutatott fel az év első felében, az internet tehát egyre inkább elvonja más médiumoktól a reklámozókat.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások