A Xerox bejelentette második negyedéves nyereségét

A Xerox bejelentette második negyedéves nyereségét

2004. július 29. 13:24, Csütörtök
A Xerox bejelentette második negyedéves nyereségadatait, melyek jól tükrözik a vállalat folyamatos üzleti sikerét.

A vállalat tájékoztatása szerint 2004. II. negyedévében 1 részvényre 21 cent nyereség jutott. Az elmúlt negyedévben jelentős üzletek születtek a nagyvállalatokat megcélzó szolgáltatási ajánlatokból, míg a színes technológia és a közepes termelékenységű fekete-fehér rendszerek eladásai a berendezés értékesítés növekedéséhez járultak hozzá. A Xerox a korábban tervezettnél nagyobb éves nyereségre számít.

"Az új rendszerek és a specializált szolgáltatások iránti kereslet, valamint a hatékony kis- és nagyvállalati dokumentumkezelő megoldásokra összpontosító üzletpolitika a rugalmas készpénzgeneráló üzleti modellel társítva ismét várakozásainkat felülmúló negyedéves eredményekhez vezetett" - nyilatkozta Anne M. Mulcahy, a Xerox elnök-vezérigazgatója.

"Ez a pénzügyi teljesítmény és a Xerox új technológiai megoldásai, illetve értéknövelő szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet késztetett bennünket arra, hogy a cég egész éves nyereségességének korábban becsült 67-72 centes részvényenkénti összegét felemeljük 80-84 centre" - tette hozzá az üzletasszony. A várható nyereségnövekedés egyrészt az előző negyedévben eladott ContentGuard cégen belüli tulajdonosi érdekeltségnek (részvényenként 8 cent), másrészt pedig a várhatóan az év vége felé megtérülő marketing és átszervezési beruházásoknak (részvényenként 4 cent) tudható be.

A negyedév során a berendezések értékesítéséből származó összes bevétel mintegy kétharmada az elmúlt két évben bevezetett termékekből származik. A berendezések értékesítéséből származó árbevétel 5%-kal nőtt a második negyedévben, amely érték egy 2 százalékpontos árfolyamnyereséget is tartalmaz. A negyedév teljes árbevétele 3,9 milliárd dollár volt, amely az előző év azonos időszakához képest 2%-os visszaesést mutat, beleértve egy 2 százalékpontos árfolyamnyereséget is. Az árbevétel növekedését továbbra is hátrányosan érintette a vállalat régebbi, analóg termékeiből származó kellékanyag, szerviz és egyéb bevételek (post-sales revenue = értékesítés utáni bevételek) csökkenése. Ezenkívül a gyengén szereplő dél-amerikai piac is jelentősen kihatott az értékesítés utáni bevételek és a teljes árbevétel alakulására.

A vállalat célzott növekedési területein (digitális irodai és nagyteljesítményű termékek és kapcsolódó, szolgáltatások) a teljes második negyedéves árbevétel az előző év ugyanezen időszakának árbevételéhez képest 4%-kal nőtt, és így jelenleg a cég teljes árbevételének mintegy 73%-át teszi ki. A cég növekedési stratégiájának fő hajtóerejét jelentő színes nyomtatókból származó második negyedéves bevétel 17%-kal nőtt, ami azért fontos, mert a nyomatszám növekedésével együtt emelkedik a színes berendezésekkel kapcsolatos értékesítés utáni bevételek volumene is. A színes berendezések értékesítéséből származó árbevétel jelenleg a Xerox teljes árbevételének 25%-át teszi ki.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások