2004. augusztus 17. 14:29, Kedd
A MINDS mobil médiaprojekt szándéka szerint még ebben az évben helyi
és regionális mobilszolgáltatást lehetővé tevő technikai felületet nyújt napilapok számára.
"Sokkal előrébb tartunk, mint terveztük" - jelentette ki Meinolf
Eilers, a dpa-infocomnak - a német hírügynökség multimédiás
leányvállalatának - üzletvezetője. "Feltételezésünk szerint
hamarosan olyan technikai megoldásokkal tudunk előrukkolni, amelyek
segítségével a regionális újságok, az üzleti lapok vagy
önkormányzatok saját vonzó ajánlataikkal jelenhetnek meg a
mobilkészülékeken" - tette hozzá. Az európai projektet vezető
mobilszolgáltatók és egyre több lapkiadó is támogatja.
A MINDS-projektet (Mobile Information and News Data Services for
3G, harmadik generációs mobil hír- és információs adatszolgáltatás)
az Európai Bizottság finanszírozza az e-content program keretében. A
konzorcium tagjai Ausztria, Németország, Svájc, Magyarország és
Hollandia nemzeti hírügynökségei. A MINDS technikai partnereivel -
az arvato systems/Bertelsmann, a CoreMedia AG és a Fraunhofer FOKUS
cégekkel -, valamint az Ifrával, a kiadók nemzetközi szövetségével
karöltve jövőbemutató mobilszolgáltatásokat dolgoz ki. Ennek
keretében Európa-szerte érvényes szabványokat is kialakítanak. Annak
érdekében, hogy ezek a szolgáltatások a lehető legkiterjedtebb
legyen, még több európai ország nemzeti hírügynökségei fognak
együttműködni a MINDS-szal.
A mindössze nyolc hónapja indult MINDS-projekt máris létrehozta az új mobil szolgáltatások gyors fejlesztésének és értékesítésének feltételeit. Ezek között említhetjük a szerkesztőségek és a mobilszolgáltatók közötti technikai kapcsolatok egyszerűsítését, továbbá gyakorlatias szerződés- és üzleti modellek kialakítását.
A csoport emellett tizenkét innovatív mobilszolgáltatást
dolgozott ki az új UMTS mobilhálózati szabvány (3G technológia)
számára, s ezt a tizenkét új szolgáltatást a következő hónapokban
termékéretté fejlesztik. Ezek között van olyan mobiltelefonos
szolgáltatás, amelynek a segítségével regionális lapok helyi
jelentőségű híreket, élő sporthíreket vagy hirdetéseket küldenek
olvasóiknak.
Jelentős hangsúlyt fektetnek ezen kívül az újságok olyan
fiataloknak szóló, testre szabott mobilszolgáltatásaira, mint
egyebek mellett a helyi mobiltelefon-logók, vagy a rendezvények
időpontjáról és helyszínéről szóló információk.