Az újságok internetre helyezése csökkenti az eladásokat

Az újságok internetre helyezése csökkenti az eladásokat

2004. szeptember 15. 14:46, Szerda
[E-kereskedelem] A Sun brit bulvárlap csökkenteni szándékozik a szerkesztői tartalmat weboldalán, állították egy hétvégi sajtójelentésben. Az Observer napilap szerint a tervezett változást az indokolja, hogy a lap eladott példányszáma csökkent az utóbbi időben.

A Sun menedzserei által végezett felmérés eredményéből kiderült, hogy napi 90000 olvasót veszítenek az újság webes verziója miatt. Ez érthető is, hiszen az on-line változatban ugyanaz olvasható ingyen, mint a nyomtatottban. A Sun az Egyesült Királyság legnagyobb példányszámú napilapja, és állításuk szerint napi 10 millió olvasóval büszkélkedhetnek, mely a brit lakosság körülbelül egyhatodát jelenti.

Az Observer szerint a Sun tulajdonosa, a News International azt tervezi, hogy a szerkesztői tartalom nagy részét leveszi az oldalról. A hírek eltűnnek, az archív hírekhez való hozzáférést - melynek segítségével régi számokban megjelent tartalomhoz férhettek hozzá az olvasók - pedig megszüntetik. Helyettük csupán részleteket olvashatnak majd az érdeklődők a cikkekből az interneten, mely felkelti majd kíváncsiságukat, és így a vezetőség reményei szerint az olvasók elmennek majd, és megveszik az újságot.

A hivatalos adatok szerint a Sun eladott példányszáma augusztusban valóban csökkent, több mint 5 százalékkal. Az elmúlt három hónapban 3.36 millió példányt adtak el az újságból naponta, szemben a tavaly ugyanebben az időszakban jellemző 3.52 millióval, mely így az elmúlt három hónapra 4.8 százalékos csökkenést jelent.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások