The Sims 2

The Sims 2

2004. szeptember 21. 03:27, Kedd
Szereplőink kinézete és viselkedése gyerekeikre is öröklödik, és akár idegenektől származó DNS-sel is keverhetjük a család vérvonalát. Dinasztiát kiépítve azt is megcsinálhatjuk, hogy egy férfit és egy nőt választva, egy gyereket szülve majd felnevelve azt saját lakásba költöztetjük, és onnantól az ő életével foglalkozunk. Mivel a lakók élete egymástól függetlenül zajlik, bármikor számíthatunk a szülők látogatására, vagy fordított esetben például gyerekünk telefonhívására.

Mint a való életben, az emberek a játékban is megöregszenek és meghalnak - elhanyagolás esetén nem kell ilyen sokat várnunk a kaszás érkezésére. Ugyan a szadista hajlamú egyének itt is kiélhetik magukat, de a gazdagodás és a boldogság irányába tett lépések jóval több izgalommal járnak. Sok-sok játékórába tellik mig megszervezzük családunk életét, és ugyan virtuálisan évek telnek el a gyerekek születése és a nagypapák-nagymamák halála között, a játékban nincs technológiai fejlődés - a tárgyak változatlanok maradnak és a legnagyobb élvezetet mindig is a plazmatévé fogja nyújtani.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A folytatás legnagyobb horderejű változása a vágy/félelem rendszer bevezetése. Minden ember egyszerre négyféle dologra áhitozik, melyek megvalósítása távol tarthatja akár az öregkort is. Ezek teljesen változóak lehetnek (naponta egyszer módosulnak is), mint egy tárgy megvásárlása, főzni tanulás, egy kedves barát(nő) megcsókolása vagy a feleséggel ágyban hancúrozás. Természetesen mindegyik eltérő súlyozással is rendelkezik, például egy hütő vásárlása +500 pont, de másvalaki eljegyzése +5000 körül mozog.

A félelmekből csak háromféle van, ezek általában a vágyak legnagyobb ellentetjei, mint például a kedves halála, és nem is túl nehéz elkerülni őket. A vágyak beteljesítését nemcsak pontokban, hanem egy a pillanatnyi elégedettséget mérő grafikonon is láthatjuk. Sorozatos negatív élmények esetén nemcsak az irányítást is vesztjük el a karakter felett, de a családtagokra is zavaróan hat az emberke társasága. A megszerzett pontokból extra tárgyakat vásárolhatunk, például pénztermő fát, öregedésgátló koktélt, vagy rózsákkal feldíszitett többszemélyes jakuzzi kádat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A rendszerből következően, és a munkahelyi előrelépéshez szükséges ismeretek kötöttsége miatt a játék sokkal célorientáltabb mint elődje. Már nemcsak a WC-re menés számít szükségletnek, hanem a szeretkezés vagy a sok pénz is, és jóval bonyoltabbá vált a szereplők közötti kapcsolatok kezelése. Ez a karakterek önállóságára is kihat, és már nem kell folyamatosan minden percben meghatározni hogy mit csináljanak (játszanak, nézzenek tévét stb.), okosabban kerülik ki a bútorokat, és saját maguk is ki tudják elégíteni testi szükségleteiket (evés, fürdés).

A ház berendezését nagyjából az első részhez hasonló választékból tehetjük meg, de ha a házépítés mellett döntünk, maximálisan három szintes otthonunk lehet (plusz a tető), azaz jelentősen nőtt. A többféle lépcsőből nagy belmagasságú, zárt teraszos palotát is alkothatunk, melyet parkok és bevásárlóközpontok vesznek körül. A játékban már eleve érezhetjük az első rész House Party és Hot Date kiegészítőjét, de persze az EA-Maxis páros biztos tucatnyi továbbit is betervezett.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások