Lara Croft az amerikai elnökválasztási kampányban

Lara Croft az amerikai elnökválasztási kampányban

2004. október 9. 15:37, Szombat
Önálló zenei klipet készített az MTV amerikai televíziócsatorna és tizenkét játékfejlesztő azért, hogy az Egyesült Államokban novemberben megrendezendő elnökválasztáson való megjelenésre ösztönözze az amerikai fiatalokat.

A 2 perc 46 másodperces időtartamú zenei videóban, amelynek a mottója "Choose or lose" - többek között - Lara Croft próbálja rávenni a 18 és 24 év közötti korosztály tagjait arra, hogy novemberben járuljanak majd az urnák elé. A klipben közel ötven ismert videójáték-figura szerepel, köztük van például Spongebob és Psymon az SSX Tricky-ből, Lara Croft és Raiden a Mortal Kombatból. A műben a játékkarakterek hip-hop zenére táncolnak a Washington Square Parkról mintázott virtuális helyszínen.

Dave Sirulnick, az MTV hírrészlegének vezetője szerint a videó- és számítógépes játékok népszerűsége óriási az Egyesült Államokban. Ez nem csoda, hiszen ezek a játékok a fiatalok életének fontos részét képezik. A klip elkészítése ezért volt minden résztvevő számára logikus lépés. A videót az MTV, az MTV2, az mtvU, az MTV.com Spike TV és a The N csatornákon fogják vetíteni. A műben szerepelnek még Tony Hawk, az Igel Sonic, a "Leisure Siut Larry" figurái és a "The Sims" tagjai is. A mintegy ötven szereplő a klip végén közösen fakad dalra.

Mindez egyébként példátlan nem csak az Egyesült Államok, de a világ politikai életében is, hiszen a játékipar először fog egy politikai eseményt, jelen esetben az amerikai elnökválasztást népszerűsíteni. Az ESA, az amerikai Szórakoztatóipari Szoftverszövetség számára azonban a lépés természetes. Az ESA vezetője, Douglas Lowenstein úgy véli, a klip segítségével már minden generációhoz eljuthat az üzenet, miszerint fontos a részvétel az elnökválasztáson.

A projekt része az MTV kampánysorozatának, amelynek célja a mintegy 20 millió, 18 és 30 év közötti amerikai választópolgár mobilizálása a jeles eseményre. Mindez azért is fontos, mert 1971 óta - mikor döntés születet arról, hogy leszállítják 18 évre a szavazásra jogosultak életkorhatárát - egyre kevesebben mentek el voksolni. 1972-ben még a 18 és 30 év közöttiek 49,6 százaléka járult az urnákhoz, míg a legutóbbi választásoknál ezt a korosztályt már csupán 26,7 százalék képviselte.

Persze nem ez az első ilyen próbálkozás a fiatalok mobilizálására. A voksoláson való részvételre buzdított többek között az Ubi Soft által idén tavasszal kiadott The Political Machine nevű játék is, amelyben bárki menedzselheti George W. Busht, vagy kihívóját, John Kerryt, de a felhasználók saját jelölteket is indíthatnak. A republikánusok pedig piacra dobták az egykori Space Invaders játékon alapuló Tax Invaderst, amelyben George W. Bush jelenlegi amerikai elnök egyedül küzd a túl magas adókkal szemben.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások