15%-os növekedést és rekord-árbevételt ért el a SAS

15%-os növekedést és rekord-árbevételt ért el a SAS

2005. február 8. 20:10, Kedd
A SAS bejelentette, hogy mind pénzügyi eredményei, mind ügyfelei szempontjából újabb sikeres évet zárt: 2004-ben árbevétele 15%-kal nőtt az előző évihez képest.

A teljes éves árbevétel 1,53 milliárd dollár volt, ami egyértelműen megerősíti a SAS vezető pozícióját az üzleti intelligencia szoftverek piacán. Ezzel a teljesítménnyel a vállalat 28 éve folyamatosan növeli bevételeit és fokozza nyereségességét. A kiváló eredményt a cég közelmúltban beindított vállalati megoldásai - az áttörést jelentő SAS9 Enterprise Intelligence Platform és a SAS vállalati megoldásainak új generációja - tették lehetővé.

"2004-ben a SAS az adattárház, integrációs és üzleti intelligencia alkalmazások értékesítésével több mint 1,5 milliárd dollár árbevételt ért el, ismét bizonyítva, hogy a világ egyik legnagyobb szoftvercége és az üzleti intelligencia megoldások legjelentősebb szállítója" - jelentette ki Peter Goldmacher, az SG Cowen & Co. elemzője. "Versenytársai jól teszik, ha számolnak azzal, hogy a vállalat elkötelezetten dolgozik termékeinek innovációján és ügyfélkapcsolatainak fejlesztésén."

"A SAS egyedülálló előnye abban áll, hogy minden versenytársánál gyorsabban képes teljes szervezeteket lefedő vállalati adatelemző megoldásokat szállítani" - fejtette ki Dr. Jim Goodnight, a SAS elnök-vezérigazgatója. "Kiemelt célunk, hogy megértsük ügyfeleink szakmai problémáit, és gyorsan megoldást találjunk rájuk. A SAS nemcsak azt teszi lehetővé ügyfeleinek, hogy átláthassák adataikat, hanem megoldásokat is kínál a vállalatvezetők előtt álló legfontosabb új üzleti problémákra. A piaci lanyhulás időszakában jelentős összegeket fektettünk be létszámbővítésbe és új technológiákba, hogy erős helyzetben legyünk, amikor a piac ismét fellendül. Mindez most meghozta a gyümölcsét."

Kampánymenedzsment és marketing automatizálási szoftverekkel együtt az ügyfél intelligencia megoldások értékesítésének árbevétele több mint duplájára nőtt a pénzügyi, a kiskereskedelmi és a telekommunikációs területen működő vállalatok ügyfelekért folytatott éles versenyének következtében. A szervezeti működést figyelő és kezelő alkalmazások - a tevékenység alapú üzletvitel, a tevékenység alapú költségmegosztás és a teljesítménykezelés -értékesítése több mint harmadával nőtt 2003-hoz képest. A vállalatok jobban kézben szeretnék tartani költségeiket, és ez az igény informatikai vállalatirányítási alkalmazások árbevételét csaknem 30%-kal, a kockázatkezelési alkalmazásokét pedig 20%-kal növelte meg. A SAS kulcsterületei - a korszerű analitika és az adatkezelés - több mint 20%-os árbevétel-növekedést értek el.

Iparág szerinti bontásban továbbra is a pénzintézetek jelentik a legfontosabb bevételi forrást, amely az összes iparág árbevételének 35%-át jelenti. Különösen erőteljes növekedést ért el a vállalat a pénzintézetek (22%), a gyógyszeripar (20%), a közszféra (30%), a telekommunikáció (18%), az energiaipar/közművek (18%) és a kiskereskedelem (9%) terén.

A vállalat földrajzilag mindenhol erőteljesen növelte árbevételét. A társaság teljes árbevételének 46%-a az amerikai kontinensről, 44%-a az EMEA-régióból (Európa, Közel-Kelet és Afrika), 10%-a Ázsia csendes-óceáni térségéből származik. Az Ázsia csendes-óceáni térségében gyors ütemben növekvő értékesítés 20%-kal növelte e régió árbevételét. Latin-Amerikában is jelentősen, 50%-kal nőtt a teljes árbevétel 2003-hoz képest.

A szervezetek számára 2004-ben a legnagyobb kihívást - a vállalatvezetés, a minőségbiztosítás, az ügyfélközpontúság és a compliance mellett - nemzetközi jelenlétük kiterjesztése és beruházásaik pénzügyi megalapozása jelentette. A Gartner Group szerint a vállalati informatikai vezetők kétharmadának volt veszélyérzete 2004-ben azért, mert nem tudták teljesíteni az informatikai beruházásoktól elvárt eredményeket. A társaság hasznot realizált a vállalatok gyors megtérülés iránti igényéből. A CIO Insight szaklap évente felállított megtérülés szerinti rangsorában a cég az első 20 vállalat közé került.

Új üzleteket hozott a vállalatnak a SAS9 Enterprise Intelligence Platformmal elindított új termékbejelentések sorozata. Ez az új üzleti adatelemző platform lehetővé teszi, hogy a vállalatok az eddiginél jobban kihasználják erőforrásaikat, adataikat és rendszereiket, és több munkatársuknak biztosítsanak hozzáférést a SAS adatkezelési és prediktív analitikai képességeihez. Az adatkinyerés, -átalakítás és -betöltés (ETL), az adatminőség, az adattárházak, az üzleti intelligencia és az analitika terén nyújtott képességei révén ez a platform alapvetően járul hozzá az informatikai beruházások költségének csökkentéséhez. A társaság 2004-ben közel 20 000 helyszínre szállított SAS9 rendszert.

Ezen a platformon alapult a SAS hét új, továbbfejlesztett alkalmazása: a Financial Intelligence, a Marketing Automation, a Risk Dimensions, a Web Analytics, az Activity-Based Management, az IT Management Solutions és a Supplier Relationship Management. Mint a Forrester Research jelentése megjegyezte, a vállalat új marketingautomatizálási megoldása megbonthatja a marketingautomatizálási szoftverek piacának jelenlegi erőviszonyait. A megoldással elért árbevétel-növekedés igazolja a Forrester véleményét. A SAS 2004-ben belépett a teljesítménykezelés területére is: termékeivel a döntéshozók pontos képet alkothatnak arról, hogy szervezetük mely részei működnek jól, melyekre kell jobban odafigyelni, és mik a gyengébb teljesítmény okai.

"A SAS®9 Enterprise Intelligence Platform és a rajta futó megoldások segítségével ügyfeleink túlléphetnek a hagyományos üzleti adatelemzésen, és a korábbi adatok elemzésén túl aktívan alakíthatják a vállalat jövőbeni eredményeit - jelentette ki Goodnight. Platformunk gyors terjedése és árbevételünk folyamatos növekedése megerősíti a páratlan minőség és megtérülés melletti következetes elkötelezettségünket, és további sikereket ígér mind a SAS, mind ügyfelei számára az eljövendő években."

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások