A japán játékpiacra szeretne betörni a Microsoft

A japán játékpiacra szeretne betörni a Microsoft

2005. február 28. 15:49, Hétfő
A szoftveróriás Japán egyik vezető játékfejlesztő vállalatával szövetkezik annak érdekében, hogy következő generációs konzolja felvegye a harcot a konkurens termékekkel és betörjön a szigetország piacára.

Az új szövetséges nem más, mint Hironobu Szakagucsi, a "Final Fantasy" sorozat alkotója, aki beleegyezett, hogy a Microsoft játékstúdiójával karöltve lásson hozzá az új Xbox szoftveres hátterének kiépítéséhez. Szakagucsi új vállalata, a Mistwalker, Tokióban indítja be az új projektet. "Ez a lépés újabb bizonyítéka annak, hogy igen komolyan vesszük a japán piacot, és ez csak némi ízelítő abból, ami az idei évben ránk vár" - jelentette ki Peter Moore a Microsoft marketing részlegének alelnöke.


A Final Fantasy sorozat világhírnevet hozott a Square studiónak

Nem véletlen, hogy a szoftveróriás megkülönböztetett figyelmet tulajdonít a japán piacnak, hiszen az elmúlt években nem sok babér termett itt számára. Japánban és a csendes-óceáni térségben az Xbox 2002-es megjelenése óta mindössze 1,7 millió konzolt adtak el, és a Microsoft a Sony és a Nintendo mögött végképp a harmadik helyre szorult. Az Egyesült Államokban és Európában ennél valamivel kedvezőbb a helyzet, és a vállalat már jó ideje a második helyen tanyázik.

A kritikákat követően Moore elismerte, hogy ennek oka abban keresendő, hogy meglehetősen kevés olyan játékot kínáltak, amely vonzó lett volna a japán vásárlók számára. Szakagucsi sikere ugyanakkor szembetűnő: a Final Fantasy sorozatból a Square játékkiadó - Szakagucsi akkori kiadója - több mint 60 millió példányt adott el, igaz, a filmes adaptációt többen kudarcként értékelték.


A Microsoft számára a japán piac elsődleges fontosságú

Szakértők szerint mindenesetre a japán szakemberben a Microsoft erős szövetségesre lelt, és a vállalatnak reális esélye van arra, hogy jelentős szeletet harapjon ki a tortából. A pénzügyi háttér - amely a Microsoft számára nem jelent különösebb gondot - rendkívül fontos az elkövetkezendő játékok fejlesztésénél: a számítások szerint a következő generációs játékszoftverek fejlesztése 10-25 millió dollárt emészthet fel, így valóban csak a nagyobb kiadóknak van esélye arra, hogy versenyképes szoftverrel álljanak elő.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások