Kelet-Európa miatt nőtt a Fujitsu Siemens nyeresége

Kelet-Európa miatt nőtt a Fujitsu Siemens nyeresége

2005. március 12. 17:45, Szombat
A számítógépgyártó cég profitja 46 százalékkal nõtt üzleti évének második felében, miután többet tudott eladni jövedelmezõ termékeibõl, és növelni volt képes kelet-európai bevételeit.

A világ negyedik legnagyobb személyi számítógép-gyártójának számító Fujitsu Siemens bejelentette azt is, hogy a most következõ üzleti évben vállalati ügyfeleinek középpontba állítása további profitemelkedést hozhat, a piac egészénél gyorsabb növekedést tesz lehetõvé. A német Siemens és a japán Fujitsu közös vállalata várhatóan rekordszintû, 6 milliárd euró körüli bevételt és egyben rekordnagyságú bevétel növekedést jelent majd a március végén lezárult pénzügyi évérõl.

A Siemens árfolyama délután 0,6 százalékos emelkedéssel 62,25 eurón állt - miközben a DAX csökkent; a Fujitsu 0,4 százalékos veszteséggel 683 jenen zárta a mai napot. "A Fujitsu Siemens növekedésének java a laptop-eladásokból származott, nõttek ugyanakkor a cég eladásai Kelet-Európában és Nagy-Britanniában is" - jelentette be a Fujitsu a CeBIT-en. Jelentõs, a hagyományos személyi számítógépekénél nagyobb hasznot húzott a csoport a - nagy hálózatok felügyeletét ellátó - szerverek és más, számítógépes infrastruktúrát biztosító eladásainak növekedésébõl is.

A Fujitsu Siemens vezérigazgatója, Bernd Bischoff elmondta, hogy a jelenlegi 40 százalékról 50 százalékra kívánják növelni a vállalati termékek és szolgáltatások arányát, mert ezek nyereségessége nagyobb, mint a fogyasztási cikként eladott számítógépeké. Ez azonban nem jelenti azt, hogy feláldoznák e piacon elért, jelenleg bevételeik 22,5 százalékát jelentõ piaci részesedésüket. Bischoff arról is beszélt, hogy a gyorsan növekvõ kínai Lenovo Group, amely az IBM PC-üzletágának - most engedélyezett - megvétele után a világ harmadik legnagyobb személyi számítógép gyártójává válhat, nem jelent fenyegetést a csoport számára.

A márciusban lezárult második félév elõzetes eredményei szerint a vállalat adózás elõtti eredménye 74 millió euró; ebben az idõszakban bevételei 13 százalékkal 3,44 milliárd euróra nõttek. A cég célja a következõ évben is a piaci növekedést öt százalékkal meghaladó bevétel növekedés elérése, és a 2004/2005-ös évre várt 94 millió eurós adózás elõtti profit növelése.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások