SAP rendszerbevezetés a Deutsche Telekomnál

SAP rendszerbevezetés a Deutsche Telekomnál

2005. március 16. 16:26, Szerda
A Sun a Deutsche Telekomnál bevezeti a világ legnagyobb SAP-alapú ügyfélszámla-kezelési rendszerét.

A megoldás egy 15 db Siemens RM 600 kiszolgálóra épülő rendszert vált fel. Az SAP-alapú ügyfélkezelési rendszer a telekom cég egyik központi alkalmazása lesz, amely 20 ezer felhasználót szolgál ki, és a 40 millió vezetékes ügyfélhez kapcsolódó alapvető fontosságú üzleti folyamatokat - beleértve a számlakiegyenlítéssel, a reklamációkkal és a fizetési felszólításokkal kapcsolatos tevékenységeket - hangolja össze. A rendszer jelenleg 250 millió adatrekordot, azaz mintegy 9 terabájtnyi adatot kezel.

Az SAP-rendszer frissítésének és a Sun-hardverekre való egységes átállásnak köszönhetően a vállalat közleménye szerint a Deutsche Telekom legalább 50 százalékkal csökkentheti fejlesztési és üzemeltetési költségeit, jelentős mértékben csökkentheti a technikai hibák számát, valamint ügyfélkapcsolat-kezelési ágazata egészében optimalizálhatja a folyamatokat és a munkaerő-kihasználást. A cél elérése érdekében a Deutsche Telekom összes telepített ügyfélszámla-kezelő rendszerét egy vadonatúj Sun rendszerre vonta össze, átállt az SAP R/3 4.7.1-es verziójára, és átszervezte számlázási rendszerét.

"A Solaris-alapú megoldás sokkal költséghatékonyabbnak bizonyult, miközben az adatbázis-alkalmazások és az egyéb alkalmazás-kiszolgálók egységes architektúrájának köszönhetően az infrastruktúra is egyszerűbbé vált" - nyilatkozta Peter Söther, a Deutsche Telekom beszállítói és ügyfélkapcsolatokért, valamint a számlázásért és behajtásért felelős részlegének vezetője.

A Siemens RM 600 rendszerén alapuló most lecserélt architektúrát négy darab, Solaris operációs rendszert futtató Sun Fire 15K kiszolgálóra vonták össze, amelyek kihasználják a Sun Cluster fürtözési szoftver 3.1-es verziójában rejlő lehetőségeket. A világ legnagyobb SAP alapú telekommunikációs ágazati rendszere immár a Sun StorEdge 9980 adattároló rendszerrel kiegészített teljeskörű Sun megoldáson alapul. A Deutsche Telekom ezenkívül a Solaris fájlrendszerének és volume manager funkcióinak lehetőségeit is kihasználja.

A Deutsche Telekom a közeljövőben további alkalmazásokat kíván áthelyezni az új infrastruktúrára. A német cég 2005. év közepére a Sun SAP platformra helyezi át a 0190-0800 számsávon belüli kiemelt ügyfelek számlázásával kapcsolatos szolgáltatásokat, valamint a számlázási rendszer központi rendelés-nyilvántartási portálját.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások