Silent Hunter III

Silent Hunter III

2005. április 6. 14:55, Szerda
A játékmenet tehát megfelelő és az érdekes az, hogy hiába a legkevésbé fontos rész a megjelenítés, mégis gondot fordítottak arra, hogy grafikailag is kiválóan nézzen ki. Mindent történelmi igényességgel modelleztek le, még azokat is elvarázsolja az első pillanatban, akik egyébként nem szeretik ezt a stílust. A játék teljesen 3D-s és azon ritka megvalósítások egyike, ahol nem ment a játékélmény rovására a plusz egy dimenzió. A játékosok beleélhetik magukat a szituációba, amit egy sötét, szűk tengeralattjáróban élés okoz. A játék részletes belső nézetei mellett szabadon mozoghatunk a hajó körül és gyönyörködhetünk járgányunkban.

A grafikai motor megalkotásakor figyelembe vették, hogy a leglényegesebb a más hajókkal való kontaktus, mert egyébként nem a vizet nézi senki, hanem a térképeket. Ezért nagyon odafigyeltek a csaták leképezésére. Ha sérülést szenvedünk, akkor a csövekből spriccel a víz, a legjobb móka viszont az ellenfél elsüllyesztése, ami attól függően zajlik le egyedi módon, hogy hol találtuk el. A példa kedvéért, ha a közepét lőttük, akkor valószínűleg kettészakad, ha pedig az elejét, akkor orral lassan lebukik a víz alá.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A víz modellezése és animációja szintén érdemel pár szót, hiszen az óceán hullámzását ilyen jól még senki nem utánozta le. Ráadásul az is szép lett, ahogy a hajónk hasítja a vizet (persze csak ha épp a felszínen vagyunk). Viszont nem csak a saját hajónk kidolgozottsága dicsérendő, hanem az összes ellenséges és szövetséges hajó is az utolsó részletig aprólékos és igényes munka. A képi világ mellett a hangzással sem lehet semmi gond, hiszen minden kis zörej teljesen életszerű. Komoly stresszt tud okozni, mikor merül a hajó, hogy ez most vajon a ballaszt vagy véletlenül sekély vízben fogtunk feneket. A készítők nem aprózták el, ugyanolyan igényességgel készültek el a hangok, mint egy minőségi tengeralattjárós filmhez.

Persze ez mind csak körítés. A valós élmény a tengerészeti akadémia kiképzésével kezdődik. Itt vizsgát tehetünk mindabból, amit egy jó kapitánynak tudnia kell. Elsőként a sima navigáció, mozgás, süllyedés elsajátítása a cél, majd a fegyverek és a legénység koordinálásának lehetőségét is végig kell zongorázni. Ezek után kezdődhet a kampány. Végig lehet zongorázni a háború elejétől a legvégéig a korszakokat, illetve helyszíneket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

1939-44 között persze számos változás történt a tengeralattjáró piacon, ennek megfelelően évszámonként és flottánként változik, hogy miből lehet éppen választani. Eleinte alig néhány torpedóval felszerelt Type II masinák szelték a habokat, de az ellenség nem volt felkészülve a víz alatti támadásra, tehát szinte szabad préda volt minden. A korai években alig voltak a hajók felszerelve tengeralattjáró ellen alkalmas fegyverrel, ráadásul a repülőgépeket is könnyű volt levadászni.

Később, 1943 körül ez változott és szinte lehetetlenné vált a frontális támadás. Az ellenségnek megvolt mindene ahhoz, hogy észrevegye, illetve kivégezze a tengeralattjárókat és volt benne motiváció is erre. Ez akár nehézségi fokozat beállításként is felfogható. Senkinek nem ajánlott, hogy a jobb hajók vezetésének lehetősége miatt kezdőként a végső időszakot válassza, hiszen pillanatok alatt leszedhetik és ez gyorsan kedvét szegi bárkinek.

Az ellenséges hajók közül sok - főleg a kereskedelmi hajók - dinamikusan kijelölt útvonalakon közlekednek, így a konvojok követhetőek és kiszámíthatóak lesznek. Sőt! Vannak olyan történelmi útvonalak, melyeket nem lehetett kihagyni a játékból, és ezek ráadásul a játékhoz adott nyomtatott térképen is jelölve vannak. A bejárható terület egyébként óriási, gyakorlatilag az egész Atlanti óceán és környéke. Kicsit meglepődtem már az első küldetésnél, mikor a taktikai térképen kijelöltem valamilyen célpontot pár kilométerre és az egyik tisztem közölte, hogy teljes sebességen a cél elérése 20 perc. Tény, hogy nem instant játék, de sokszor az elalvás veszélye fenyegeti a játékost. Van egyébként Time Shift (időugrás) funkció, amivel felgyorsíthatjuk az eseményeket, ezt ajánlom mindenkinek a figyelmébe.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A harc rendszer viszont pörgősebb. Egy komolyabb harci szituációban minden lépésünk, parancsunk számít. Bármit elvétünk, az halálos lehet. Okosan kell megválasztani, hogy mikor jövünk fel a felszínre, mikor milyen mélyre merülünk, milyen sebességen, milyen irányba tartunk stb. Amennyiben a felszínen vagyunk, és a környéken észrevesz minket egy romboló vagy egy repülő, akkor ki lehet menni inni egy pohár üdítőt, addig újratölt a játék. A felelőtlenség ebben a játékban kellőképp szankcionálva van, lehet, hogy nevelő hatása is van a dolognak. A komoly tervezés viszont eredményre vihet.

Lehetséges egy ellenséges hajónak, tengeralattjárónak különböző részeit célozni. Hatásos és egyben látványos elem, ha a lőszer raktár vagy a benzintartály robban fel. Ehhez van egy kis katalógusunk, amiben majdnem minden hajó leírása benne van, leírással együtt.

A küldetésekben napról-napra rutinosabb tengeri rókává válhat bárki, és habár kevés küldetéssel érkezett a játék ahhoz képest, hogy mekkora területen lehet szétszóródni, viszont a pályaszerkesztőnek köszönhetően hamarosan elárasztják az internetet a letölthető csaták. Sok a rajongó, tehát nem kell aggódni, előbb-utóbb a világháború összes ütközete meg lesz örökítve.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások