Bepereltek egy a gépekre reklám­programokat telepítő céget

Bepereltek egy a gépekre reklám­programokat telepítő céget

2005. április 29. 11:12, Péntek
New York állam főügyésze eljárást indított az Intermix Media nevű reklámcég ellen, amely gyanúja szerint kémszoftvereket és adware-t telepített az internetezők gépére, lelassítva azok működését.

A New York Times cikke szerint Eliot Spitzer főügyész különböző típusú zavaró és kényelmetlenségeket okozó programok alkalmazásával vádolja a céget, amelyek felugró ablakokat jelenítenek meg és egyéb oldalakra irányítják át a felhasználókat. "Ezek azok a dolgok, amelyek miatt az internetezők úgy érezhetik, hogy egyre kevésbé tudják irányítani a böngészést, és emiatt jóval nagyobb eséllyel tartózkodnak majd az e-kereskedelem használatától" - jelentette ki a napilapnak adott interjújában Ken Frifach, a főügyészi hivatal internetes részlegének vezetője.

Spitzer már jó ideje folytat vizsgálatot az internetes cég ügyében, amely ellen számos panasz érkezett. Az AP hírügynökség arról számolt be, hogy a főügyész közel fél éve kísérte folyamatosan figyelemmel a vállalat tevékenységét, és mára megállapította, hogy az általuk alkalmazott szoftverek csak az Egyesült Államok területén számítógépek millióin okoztak kényelmetlenséget. "A spyware és az adware többet jelentenek idegesítő reklámoknál. Ezek a programok megtévesztik a felhasználókat, aláássák a termelékenységet, és számos gondot okoznak azon felhasználóknak, akik megpróbálják eltávolítani őket az operációs rendszerből. Legfőbb bűnük azonban, hogy lelassítják az elektronikus kereskedelem terjedését és népszerűsítését" - jelentette ki Spitzer.


A képen a Yahoo honlapja - a jobb alsó sarokban virít a a KeenValue

A The Register internetes híroldal információi szerint az Intermix által alkalmazott programok között kiemelt szerepet játszik a KeenValue, amely a felugró ablakokban megjelenő reklámokat hivatott kezelni, valamint az IncrediFind, amely a vállalat saját keresőjének oldalára irányítja át a böngészőket. A főügyész saját adatai szerint ezek a programok eddig mintegy 3,7 millió New York állambeli lakosnak okoztak gondot, mivel nem engedték eltávolítani magukat, sőt, a törlést követően sokszor automatikusan újra feltelepedtek. Spitzer célja, hogy a cég közzétegye a reklámokból befolyt összegek kimutatását, és megtérítse az okozott károkat.

A vállalat honlapjára kirakott közlemény szerint tevékenységük a törvényi keretek között maradt, és nem sértettek meg semmilyen jogszabályt.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások