Szövetség az internetes sütik védelmére

Szövetség az internetes sütik védelmére

2005. április 30. 21:30, Szombat
Internetes ügynökségek, kiadók, kutató- és statisztikai cégek tömörültek szövetségbe, hogy hatékonyabbá tegyék a cookie fájlokat, és minimálisra csökkentsék a sütik használatából fakadó potenciális veszélyeket.

A szövetség - amely a Safecount.org nevet kapta - elsődleges feladatának tekinti egy közös fórum létrehozását, amelynek segítségével a reklámcégek és az internetezők közösen dolgozhatják ki a hatékonyabb és biztonságosabb eljárásokat, semlegesítve ezzel az esetleges veszélyforrásokat. A legfrissebb felmérésekből ugyanis kiderült, hogy a felhasználók nagy része - a korábbi feltevésekkel ellentétben - meglehetősen gyakran törli az internetes sütiket, és egyáltalán nem bízik meg ezekben az apró, de hasznos fájlokban.

A legnagyobb visszhangot a Jupiter Research tanulmánya váltotta ki, amelyből kiderült, hogy a megkérdezettek 40 százaléka havonta legalább egyszer törli a cookie fájlokat. "Kétségtelen, hogy a tanulmánnyal nagy felzúdulást váltottunk ki, de mindenképpen pozitívum, hogy máris nagyobb erővel dolgoznak a probléma megoldásán" - jelentette ki Eric Peterson az elemzést elkészítő szakember.

Nick Nyhan, a Dynamic Logic alapító-elnöke ezzel egy időben hangsúlyozta, hogy az ágazat túl sokáig hunyt szemet a sütik sebezhetősége felett. A vállalat sajtó­közle­mé­nyében megjelent nyi­lat­ko­zatban Nyhan kijelen­tette, hogy nem megkerülni, hanem megoldani akarják a problémát, és fokozottan figyelnek majd a személyiségi jogok védelmére. A szer­ve­zet 19 alapítóval indult útjára, amelyek között megtalálható a Carat Interactive, az Universal McCann, a Razorfish; az MSN, az About.com; és két kutatócég, a Dynamic Logic, illetve a Luntz Research.

Szakértők üdvözölték a szövetség megalakítását, bár egyes vélemények szerint semmi szükség egy újabb szervezetre, amely a cookie-k védelmét tekinti elsődleges céljának.

Eric Howes, a SpywareWarrior.com kutatója a MediaDailyNews-nak adott interjújában jogosnak vélte a reklámcégek kezdeményezését, de leszögezte, hogy a fogyasztókat is be kell vonni a munkába, és naprakész információt kell nyújtani a célokról és az elért eredményekről. Enélkül a kezdeményezés könnyen ellenkezést válthat ki, és még azelőtt eltűnhet a süllyesztőben, mielőtt bizonyíthatna.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások