Stronghold 2

Stronghold 2

2005. május 6. 13:00, Péntek
A legviccesebb rész a bűnözés kezelése. Ehhez először is egy bíróságot kell építenünk, amihez tartozik egy tömlöc is, majd foglalkoztassunk egy-két kínzásban járatos hóhért, majd kedvünk szerint válogassunk a szankciók közül. Kerékbetörés, akasztás, máglya, nyújtópad, kaloda és egyéb nyalánkságok közül lehet választani, majd gyönyörködni ezekben működés közben. Ezeket az épületeket és a városgondozási szolgáltatásokat a Castle Services menüben találjuk.

A fenntartáshoz szükséges még természetesen az ipar is. Alap épülete a raktár lesz, amit nagyon meg kell fontolni, hogy hová rakunk, mert megtöbbszörözhetjük a termelést a jó logisztikával. Elsőként szintén a játék elején favágó telepeket kell letennünk. Mindössze három egység fa kell egy darabhoz, ezért ne spóroljunk vele. Érdemes közvetlenül az erdő mellé tenni, akár 20-30 darabot is egyszerre. Később, ha már nem kell építkeznünk, akkor pénzforrásként üzemelhet, hiszen eladhatunk minden terméket, és ezt viszonylag olcsón és gyorsan, nagy számban tudjuk előállítani.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Minél előbb tegyünk le néhány kőfejtőt is, majd később ércbányát, mert a hadászathoz és a várépítéshez elengedhetetlen. A kő és a vas szállítását nem a kitermelők végzik, hanem ökrös fogatokat kell telepítenünk. Ezeket tegyük közvetlenül a bánya mellé 2:1 arányban a bányákhoz képest, így folyamatos lesz a szállítás. Ezek lehetnek nyugodtan messzebb is a raktártól, egy újabb ökrös fogat megoldja a problémát.

Mivel a játékban nem egy homogén területet ápolgatunk legtöbbször, ezért a kisebb járások közt meg kell oldani a szállítást. Ezt fuvarosokkal tudjuk megcsinálni. Érdemes a járáson belül a célállomáshoz minél közelebb elhelyezni, mert (ez hiba) a szállításkor ott teremnek az áruk. Ha van 5-6 területünk, akkor érdemes az alapanyaggyártást és a mezőgazdaságot kihelyezni oda, viszont oda kell figyelni, hogy a szállítás folyamatos legyen mindenből. Minden járásban egy-egy terméket készítsünk, így a fuvarosok nagy mennyiségben csak azt szállítják majd. Kevesebb lesz a bajunk, mintha mindenhonnan 5-6 dolgot kéne vinnünk.

Az iparhoz tartozik még az alapanyag gyártás (gyertya, ruha..stb) és a hadászathoz elengedhetetlen fegyvergyártás. Míg a bányászatot oda tudjuk tenni, ahol érclelőhely van, addig a fegyvergyártást érdemes a kastélyhoz vinni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A katonaság alapvetően egyszerűen épül fel. Ha egy komoly ütközetre készülünk, akkor gondoskodjunk egy százas nagyságrendű íjász csapatról, minél több lovagról, vagy karddal felszerelt gyalogságról. Érdemes áldozatként a lándzsásokból is betárazni, velük lehet indítani az ütközetet, persze ők elhullnak majd igen hamar. Lehetnek speciális egységeink is, de alapesetben ennyivel csatát lehet nyerni. A csata helyszínén tudunk egy ostromtábort építeni, ahol a létrás emberek és a katapultok készülnek majd a mérnökök segítségével.

A lovagok kaphatnak lovat természetesen, ehhez lótenyészeteket kell telepíteni, de ez már csak hab a tortán. Nálam az íjászok oldottak meg szinte minden problémát, a lovagok és a gyalogság csak tartották a frontot. Az ostromgépeket tudjuk használni falak lerombolására és a gyalogság ritkítására (Gyűrűk ura eszébe juthat mindenkinek).

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Záró akkordként néhány szót ejtenék a jó gazdaság eléréséhez szükséges dolgokhoz. Először is a játék sebességét ajánlom mindenkinek, hogy helyzetnek megfelelően állítgassa. Könnyen elérhető a menüből és jobb az elején 10-15 körüli értékre levenni, minthogy kicsússzon a kezünkből az irányítás. Egyszerre nagyon sok dologra kell odafigyelni. Ugyan nem annyira komplex, mint a Sim City 4, de a dolgokba még közvetettebb beleszólásunk van csak, és a hatás sosem azonnali.

Minden küldetés legelején mérjük fel, hogy milyen terep áll rendelkezésre, mik a célok és milyen eszközök vannak már készen, milyen termelés folyik már a területen. A legtöbb esetben a teljes átrendszerezés a legjobb út. Nyugodtan bontsunk-építsünk folyamatosan, főként a termelő ágazatban. Az épületek elhelyezése kulcsfontosságú a játékban. Nem éri meg csak úgy ledobálni mindent, inkább méregessünk, tervezzünk akár egy fél órán keresztül. Az ajándék az lesz, hogy nem kell újrakezdenünk az egészet.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások