Budapesten hoz létre szakértői központot az Oracle

Budapesten hoz létre szakértői központot az Oracle

2005. május 17. 15:36, Kedd
Az Oracle szakértői központtal támogatja a közép- és kelet-európai közintézmények informatikai fejlesztéseit.

Az Oracle bejelentette, hogy létrehozza új szakértői központját, amely a közszolgálati informatikai rendszerek bevezetését fogja támogatni az Európai Unióhoz újonnan csatlakozott országokban. A budapesti központú szervezet a közintézmények számára kívánja elérhető tenni a vállalat által a különböző európai közszolgálati projektek során felhalmozott tudást. A kezdeményezés a tíz új uniós ország mellett Horvátország, Románia, Bulgária, Törökország és a balkáni térség többi államának központi, regionális, illetve helyi kormányzati szerveit érinti.

Az Oracle a közép- és kelet-európai közszolgálati szféra vezető szoftverszállítójaként már eddig is jelentős tapasztalatot halmozott fel a különböző nemzetközi - ezen belül számos Európai Uniós - közigazgatási projektek során. A cég új tanácsadó központjában speciális ágazati ismeretekkel rendelkező szakemberek adnak majd tájékoztatást az európai és nemzetközi gyakorlatban leginkább bevált módszerekről, közreműködnek az állami szférában folyó projektek előkészítésében, illetve támogatják a társaság rendszerbevezetésért és projektmegvalósításért felelős csapatainak munkáját.

A központ június 1-jén kezdi meg működését, és az első időszakban a különböző kincstári rendszerek, a vámhivatalok, adóhivatalok és statisztikai hivatalok rendszerei, a lakossági ügyfélszolgálati központok, valamint a mezőgazdasági és a szociális információs rendszerek kialakításában kíván segítséget nyújtani.

"Európa-szerte bevált közigazgatási megoldásainkat szeretnénk másokkal is megosztani" - nyilatkozta Alfonso Di Ianni, az Oracle első elnökhelyettese, aki az EU-hoz újonnan csatlakozott országokért és a FÁK régióért felel. "Kitűnően ismerjük az unión belüli kormányzati követelményeket, így olyan korszerű, a gyakorlatban már bevált integrált rendszereket vagyunk képesek rövid idő alatt bevezetni, amelyek az uniós állampolgároknak jól működő, értékes szolgáltatásokat nyújtanak" - tette hozzá.

Az EU-bővítésben érintett országok állami szervezetei olyan hatékony informatikai megoldásokat igényelnek, amelyek átláthatóvá teszik a közigazgatási folyamatokat, online szolgáltatásokat kínálnak az állampolgároknak és a vállalatoknak, és a tevékenységek összevonásával költségmegtakarítást eredményeznek. Ezeknek a szervezeteknek szakmai segítségre van szükségük ahhoz, hogy pontosan megfogalmazzák a kifejlesztendő rendszerrel szembeni elvárásaikat, hiszen az informatikai rendszerek korszerűsítésére kapott EU-támogatásokat csakis így tudják hatékonyan felhasználni.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások