Asztali számítógépek az üzleti szférában

Asztali számítógépek az üzleti szférában

2005. május 24. 15:21, Kedd
Az üzleti szféra asztali PC-inek mintegy fele a fővárosban található. Az 50 fő feletti kör beszerzéseiben már a márkás eszközök dominálnak.

A legalább egy főt foglalkoztató hazai gazdálkodó szervezetek asztali személyi számítógépeinek állományát a BellResearch elemzői kicsivel több mint 1 millió darabosra becsülik. Az üzleti PC-park legnagyobb hányada, összesen közel kétharmada a 250 fő feletti, illetve a 10 fő alatti szegmensben üzemel. A szűk, mindössze 1250 szervezetet számláló nagyvállalati körben ez az egy cégre jutó számítógépek magas számának, a mikrovállalatoknál pedig - alacsony fajlagos PC-állomány mellett - a cégek nagy számosságának tudható be.

Szintén magas koncentrációval jellemezhetők a feldolgozóipar és a szolgáltatások területén aktív vállalatok is.Az előbbiek mellett erőteljes főváros-dominancia is érzékelhető: a 10 fő feletti szegmens számítógép-állományának több mint fele budapesti cégeknél működik, és a mikrovállalati körben ugyanez az arány szintén kiugróan magas [43 százalék].

A pozitív eltérés mögött nemcsak a cégek regionális eloszlása áll, a fővárosi cégek az átlagosnál nagyobb számítógéppark felett rendelkeznek; különösen a 10 fő feletti körben, ahol a sokasági átlagnak több mint másfélszerese az egy cégre jutó PC-k száma.A vidéki országrészekben az északnyugati régió dominanciája figyelhető meg, ott üzemel az asztali gépek 14 százaléka.


Tavaly az összes hazai cég közel egyharmada, a legalább 10 főt foglalkoztató vállalatoknak pedig csaknem fele [47 százaléka] vásárolt új asztali személyi számítógépet. Ezen belül is legmagasabb arányban [87 százalék] a nagyvállalatok realizáltak beszerzéseket, míg a mikrovállalkozások körében ez az arány csak a cégek negyedrészét tette ki.

A 2004-ben beszerzett desktop PC-k több mint kétötöde [43 százaléka] volt márkajelzés nélküli eszköz. A vállalatméret növekedésével a noname hardverek aránya csökken - mutatnak rá a BellResearch elemzői -, míg a mikrovállalati körben 55, a nagyvállalatoknál csupán 18 százalékot tesznek ki a nem márkás új gépek. Az üzleti szegmens IT- és netes témájú felmérésének adatfelvételére január-február folyamán került sor 1656, legalább egy főt foglalkoztató cég reprezentatív megkérdezésével.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások