Több millió ügyfél adata tűnt el a Citigroupnál

Több millió ügyfél adata tűnt el a Citigroupnál

2005. június 7. 19:03, Kedd
A legújabb eltűnési ügy a világ legnagyobb pénzügyi konszernjét érinti. A Citigroup tájékoztatása szerint a lába kelt adattárolók összesen 3,9 millió ügyfél személyes adatait tartalmazták.

A Citigroup által kiadott közleményből kiderül, hogy az ügyfelek személyes adatait tartalmazó adattárolók akkor tűntek el, amikor azokat a társaság által alkalmazott futárszolgálat, a UPS egy texasi hitelintézetbe szállította volna. A cég az ügyben érintett közel négymillió ügyfelét már szombaton értesítette a kínos esetről. Azt ugyanakkor még nem lehet tudni, hogy az adattárolók milyen módon tűntek el a szállítás közben.

Mint ismeretes idén februárban hasonlóan kényes ügy főszereplője volt a Bank of America, ahol a szövetségi alkalmazottak összesen 1,2 millió ügyfél személyes adatait vesztették el. Idén májusban pedig a Time Warner volt kénytelen bejelenteni, hogy lába kélt a médiakonszern 600 ezer jelenlegi és egykori munkatársának személyes adatairól készült biztonsági másolatoknak. Egyébként New Jersey szövetségi államban a nyomozóhatóságok az elmúlt hónapokban több embert is őrizetbe vettek, akiket azzal gyanúsítanak, hogy közük van több ezer banki ügyfél személyes adatának ellopásához.

A Citigroup a károsult ügyfeleknek küldött levelében leírta, hogy az adatok között vannak nevek, társadalombiztosítási azonosítószámok, folyószámla-kivonatok és átutalási információkat tartalmazó adatok is. A CNN szerint a szállítmányt azért indították útnak, mert a személyes adatokat az UPS-nek ellenőriznie kellett volna, a texasi hitelirodánál, azonban hiába vártak, az adattárolók nem érkeztek meg. Az UPS egyik szóvivője csupán annyit fűzött az esethez, hogy egyszerűen eltűnt egy kis csomag.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások