2005. június 14. 23:15, Kedd
Az International Data Corporation piackutató intézet jelentése szerint 2005 első negyedéve alatt az LG az európai UMTS piac vezető gyártójává lépett elő 25,5%-os részesedésével és több mint 1 millió készülék eladásával.
![](https://media.sg.hu/kep/2005_06/0614future1.jpg)
Az európai UTMS piac méretét tavaly 8,1 millió darabra becsülték, míg figyelembe véve gyors terjedését idén 22 millió darabot jósolnak. Ezzel Európa a világ legnagyobb 3G mobiltelefonpiacát képviseli. Az LG sikerének hátterében két jelentős dolog áll. Az egyik a legújabb multimédiás technológiák alkalmazása, mely biztosítja a video telefonálást, stabil kommunikációs minőséget, hosszú készenléti időt, a kompakt méreteket és a stílusos dizájnt.
A másik nagyon fontos tényező a vezető 3G mobilszolgáltatókkal fenntartott szoros együttműködés. Az LG gyümölcsöző kapcsolatokat épített ki a számtalan szolgáltatóval: Hutchinson, Orange Franciaországban, Telefonica Spanyolországban, sőt a Cingular Wireless-el kötött
szerződésének köszönhetően pedig multimédiás készülékeivel be szeretne hatolni az észak-amerikai UMTS-piacra is, mely egyedülálló teljesítmény lenne a koreai mobiltelefongyártók történetében.
Végül pedig, annak érdekében, hogy pozícióját megerősítse a Nokia, a Motorola és a NEC mellett a 3G piacon, az LG 20 fajta WCDMA mobilkészülékkel akarja meghódítani az egész világot.
"Az LG a tavalyi év során mintegy 4 millió készülék eladásával a világ WCDMA piacának csúcsáig tört fel, és a növekedés folytatódik. Az UMTS piacvezető helyünkre alapozva felgyorsítjuk behatolásunkat a GSM/GPRS/EDGE piacra, még nagyobb hangsúlyt fektetve a 3.5G HSDPA mobiltelefonok kifejlesztésére" - nyilatkozta a cég mobilkommunikációs részlegének elnöke, Park Mun-hwa.