A Sony Japánban megelőzte az iPodot

A Sony Japánban megelőzte az iPodot

2005. július 18. 18:05, Hétfő
Az iTunes zenebolt Japánban egyelőre még nem érhető el. Talán ezzel is magyarázható, hogy a legújabb piackutatások szerint a Sony új hordozható zenei lejátszója a felkelő nap országában megdöntötte az Apple iPodjának uralmát.

Az Apple zenelejátszók terén még mindig messze az élen jár a Sony előtt Európában és Észak-Amerikában, ahol az iPod szinte már jelképpé vált. A kirobbanó siker nagyban köszönhető a cég iTunes nevet viselő egyszerűen használható letöltési szolgáltatásának, ami Japánban egyenlőre még nem érhető el. Míg az Apple a merevlemezes lejátszók piacán továbbra is vezető szerepet tölt be Japánban, a Sony májusban és júniusban is megtartotta első helyét a memória alapú lejátszók között, visszaszorítva ezzel az iPodot a második helyre az összesített eladási listán - írja az MSNBC.

A iPod Shuffle-nál a felhasználó kötve van az iTunes szoftverben beállított lejátszási sorrendhez, illetve maximum véletlenszerű sorrendet választhat. Azonban a Sony Walkman NW E407 lehetőséget ad a számok lejátszási listákba, illetve albumokba szervezésére, így ennél átláthatóbb a számok közti navigálás.


Sony Walkman NW E407 - lenyomta a memóriakártyás iPodot

A Walkman méretét tekintve körülbelül ugyanakkora, mint az iPod és pont annyi zenét is tud tárol: 1 GB (körülbelül 45 album) anyag fér el rajta, de 256 MB-os és 512 MB-os változatai is kapható a piacon. A lejátszók többségéhez hasonlóan USB-n keresztül számítógéphez is csatlakoztatható - olvasható a vnunet.com oldalán.

Habár a Sony lejátszója drágább, mint az iPod, úgy tűnik elég sokan hajlandóak kifizetni ezt a többletet. A BCN piackutató cég szerint, a Sony részesedése a flash memóriát használó lejátszók piacából Japánban a márciusi 4 százalékról áprilisban 16 százalékra nőtt, májusban és júniusban pedig elérte a 27 százalékot. Az Apple részesedése 20 százalék alá csökkent. "A hordozható lejátszók esetében a design az egyik legfontosabb tényező, ami a vásárlókat befolyásolja döntésükben. Egyfajta kiegészítőként is funkcionálnak a mindennapokban, tehát a külső igazán sokat nyom a latban" - mondta Shinichi Iwata, a Walkman japán marketingjéért felelős vezető.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások