Minden tize­dik nete­ző vásá­rol spam­ben meghir­de­tett terméket

Minden tize­dik nete­ző vásá­rol spam­ben meghir­de­tett terméket

2005. július 18. 17:52, Hétfő
A felhasználók jelentős hányada - aki egyébként azt állítja ki nem állhatja a spameket - a gyakorlatban mégis támogatja őket azzal, hogy azok feladóitól vásárol, illetve rákattint a reklámlevelekben lévő linkekre.

Ha egyszer mindenki azt állítja, hogy gyűlöli a spamet, akkor miért gyűlik össze belőle annyi postaládánkban? A spam mindig csak jön és jön, de vajon miért? A kérdés első látásra meglehetősen összetettnek tűnhet. Azonban a Mirapoint antispam cég és a Radicati Group piackutató csoport áprilisi online felmérése szerint - melyben csaknem 800 végfelhasználó vett részt, 34 százalékban az üzleti élet szereplői és 66 százalékban fogyasztók - a válasz mégsem olyan bonyolult.

A felmérés kimutatta, hogy a felhasználók 11%-a fizet spamben meghirdetett termékért vagy szolgáltatásért, 9%-uk pedig már vesztett pénzt e-mailes csalások miatt - olvasható a Mirapoint sajtóközleményében. Habár 39%-uk nem vesz semmit, elismerték, hogy rákattintanak a spambe ágyazott linkekre - és nem azért hogy leiratkozzanak. A linkekre való klikkelés nemcsak a spam feladójának jelzi vissza, hogy a címzett aktív, hanem olyan weboldalakra is viheti az egyszeri felhasználót, ahonnan vírusok, kémszoftverek és egyéb ártalmas programok kerülhetnek fel gépére. Ezek után nem meglepő, hogy a spames linkekre rendszeresen rákattintók 57%-a jóval több kéretlen levelet kap.

A Radicati vezető elemzőjét is váratlanul érte a spameknek bedőlt internetezők igen magas száma - írja a PC World. A hatékonyság visszaszorítása lenne a legegyszerűbb megoldás a problémára. Minden bizonnyal sokkal hatásosabb lenne a mostani spam szűrőknél, feladó azonosító programoknál, és a spamekre vonatkozó jogi intézkedéseknél. "Amikor egy ajánlat már túl jól hangzik, hogy igaz legyen, az talán nem a véletlen műve. Ha az emberek felhagynának a kéretlen reklámlevelek buzdította vásárlásokkal, a spam is valószínűleg eltűnne" - mondta Marcel Nienhuis, a Radicati Group vezető piackutatója az E-Commerce Times honlapján.

A felhasználók tájékoztatása, valamint néhány íratlan szabály betartása a spamekkel kapcsolatban - mint például az, hogy nem nyitunk meg ismeretlen eredetű üzenetet - létfontosságú lenne visszaszorításukban.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások