2005. augusztus 2. 12:47, Kedd
"Meglepődnék, hogy ha a nagy sávszélességű internetelérések ára nem csökkenne tovább. Sajnos azonban a csökkenő árak egyúttal azt is jelentik, hogy csökkenni fog az internetszolgáltatók bevétele is, hiszen a növekvő kereslet nem biztos, hogy egyensúlyozni fogja az árcsökkenés miatt mérséklődő bevételeket." -
nyilatkozta a Tagesspiegel nevű német lapnak Christoph Mohn, a
Lycos Europe vezetője.
Egy közmondással élve ugyanakkor, amit az internetes vállalkozások elveszítenek a vámon, azt visszaszerzik a réven. Az egyik ilyen "rév" lehet az online kereskedelem. A Lycos ugyan nem árul termékeket a világhálón, ám licencdíjakra tesz szert az internetes bevásárlásoknál használt szoftverek után, illetve, hogy ha a cégek a Lycost és a partneroldalait használják az árucikkeik értékesítésére.
"Az online kereskedelem területe szerte Európában
növekvőben van. A növekedés mértéke - régióktól függően - a növekedés mértéke 20 és 60 százalék között változik. Az ezzel párhuzamosan
egyre nagyobb szerephez jutó nline reklám- és marketingpiac növeli a cégek bevételeit. Ráadásul amióta
Németországban egységes szabvány szerint mérik a weboldalak látogatottságát, az e-kereskedelemben is nyomon követhetővé vált, hogy milyen árucikkek a keresettek és melyek kevésbé népszerűek. Ennek köszönhetően az interneten jelen lévő cégek az eddigieknél jobban tervezhetnek előre és némileg kiszámíthatóbbá vált a jövő." -
mondta mondta Christoph Mohn.
Mint azt a vállalat első embere a Freipresse német hírportálnak elmondta, a Lycos Europe évek óta veszteséges, éppen ezért a vállalatnál takarékossági programot hirdettek meg, amellyel a tervek szerint évente 30 millió eurót tudnak majd megtakarítani. A tervezett létszámleépítések miatt az idén Európa-szerte 200 munkatársától fog megválni a cég, Németországban ugyanakkor 50 plusz dolgozót vesznek fel. Így 2006-ban először lehet nyereséges a Lycos Europe.