A T-Online szerint ügyfelei érdekeit szolgálják a kizárások

A T-Online szerint ügyfelei érdekeit szolgálják a kizárások

2005. augusztus 8. 17:31, Hétfő
A T-Online Magyarország gazdasági okok miatt a napokban felmondott 50 előfizetőjének.

A vállalat közleménye szerint a döntés mögött az ügyfelek érdekeit szolgáló szempontok húzódnak meg, hiszen az érintett előfizetők letöltési adatforgalma az átlagos havi 4-8 gigabytehoz képest elérte a havi 170-540 gigabájtot. A vállalat meggyőződése, hogy többszázezer ügyfelének érdeke semmiképpen sem sérülhet 50 extrém adatforgalmat bonyolító ügyfele miatt. A cég szerint ezért a napokban tett lépés - amely szerint 50 előfizetőjüknek felmondtak - ezért álláspontjuk szerint sem jogi, sem etikai szempontból nem kifogásolható.

A T-Online 2005 februárja óta a távközlési szolgáltatótól a nagykereskedelemben forgalomarányos elszámolás alapján vásárolja a szolgáltatást. Leszögezik, hogy az ajánlatokat a tömeges igények kiszolgálására alapozták és az árat is eszerint állapították meg. Ugyan a vállalat elismeri a Netért nyílt levelében foglalt állításokat, miszerint az internet fejlődésének jelenlegi szakasza a multimédiás tartalmak felé mutat (online zeneletöltés, filmletöltés, televíziós tartalmak használata stb.). Azonban az érintett 50 felhasználó átlagos napi adatforgalma 1900-6000 zeneszám, vagy napi akár 25 darab film letöltését feltételezte, amely véleményük szerint korántsem mondható átlagos multimédiás használatnak.


Mégse korlátlan
"A szerződés felmondása nem valamiféle 'büntetés' a nagy forgalomért, és arról sincs szó hogy ezek az ügyfelek megsértették volna a szolgáltatóval kötött szerződést. A lépésre egyszerűen azért került sor, mert ez a néhány ügyfél sokmilliós veszteséget generált havonta a vállalatnak" - mondta el Simó György, a T-Online vezérigazgatója. Minden polgárjogi szerződésben szerepel a rendes felmondás fogalma, a cég ebben az esetben ezzel a jogával élt. Az érintett ügyfelek még hatvan napig vehetik igénybe a szolgáltatást, ahogy az a szerződési feltételekben szerepel, így a hosszú felmondási idő egyben előzetes figyelmeztetésnek is felfogható és elegendő időt hagy arra, hogy az érintettek felhasználói szokásaiknak megfelelő szolgáltatást válasszanak.

A mai nap folyamán két internetszolgáltató is sajtóközleményt adott ki az esetről: az Externet a kizárt felhasználók részére 1 hónap ingyenes hozzáférést biztosít ha a vállalathoz mennek, az EuroWeb pedig kiemelte, hogy "a szerződésben korlátlan, szó szerinti értelemben vett korlát nélküli internet hozzáférést" biztosítanak, és náluk nem fordulhat elő, hogy nagy mennyiségű adatforgalom miatt egy meglévő előfizetői szerződést felmondjanak.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások