Százezer internetes telefonelőfizető maradhat hoppon

Százezer internetes telefonelőfizető maradhat hoppon

2005. augusztus 27. 12:26, Szombat
Azok az amerikai telefonelőfizetők, akik még nem nyugtázták a 911 segélyhívásokkal kapcsolatos korlátokat, egy hónapot kaptak arra, hogy ezt megtegyék, ellenkező esetben felfüggesztik hozzáférésüket.

A probléma az E911-es segélyhívó rendszerrel kapcsolatos. Ez a szolgáltatás lehetővé teszi a vészhívórendszer üzemeltetőjének, hogy meghatározza a tárcsázó fizikai helyét telefonszáma segítségével. Míg a hagyományos távközlésben ez a művelet már évek óta akadálytalanul végrehajtható, addig a VoIP-hálózatok közül még nem mindegyik felel meg erre a célra - olvasható a Forbes oldalán.

A mobiltelefon-szolgáltatókat is már jó párszor figyelmeztette az illetékes szövetségi szerv, hogy tegyék meg a szükséges fejlesztéseket. A Szövetségi Kommunikációs Bizottság (Federal Communications Commission, FCC) pénteken bejelentette, 30 nappal meghosszabbítja a türelmi időt, szeptember 28-ig. Így még egy hónapjuk van az internetes telefonálóknak, arra, hogy nyugtázzák a szolgáltatók felhívását, mielőtt lekapcsolják őket.

Eddig mintegy 1,5 millióan reagáltak a szolgáltatók által küldött felhívásokra, az FCC jelentése szerint. Ám így is körülbelül 100 ezerre becsülik azok számát, akik nem jelezték eddig, hogy tudomásul vették a 911-es segélyhívószámmal kapcsolatos korlátokat. Az internetes teleszolgáltatók körében általános aggodalmat keltett az FCC ultimátuma, úgy vélik a gyors és radikális szabályozás többet árt, mint amennyit segít. Jó pár előfizető, aki nem tud a visszajelzési kötelezettségről, könnyen hoppon maradhat.

Számos csoportosulás, köztük a több mint tizenkét vállalatot képviselő Voice on the Net Coalition is, levélben kérte a határidő november 30-ig történő meghosszabbítását. A Floridai Közszolgálati Bizottság (Florida Public Service Commission) is sürgette az FCC-t, hogy hagyjon fel a lekapcsolással való fenyegetéssel vagy hosszabbítsa meg a határidőt - írja a ZDNet. Több szakértő szerint a szolgáltatás leépítése nem a legjobb megoldás, mivel a legtöbben, akik internetes telefont használnak, már lemondták hagyományos előfizetéseiket, így a rendszerről való lekapcsolás után telefon nélkül maradnának.

"Ez tényleg nagyszerű hír" - nyilatkozta Jeff Kagan telekommunikációs elemző a Phone+-nak, reagálva a szervezet egyhónapos haladékára. "Ám sokkal jobb lenne, ha tudnánk találni egy igazi megoldást az elkövetkezendő 30 napban."

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások