Új stratégiai irányvonalakat vázolt fel a Microsoft

Új stratégiai irányvonalakat vázolt fel a Microsoft

2005. szeptember 7. 22:55, Szerda
A Microsoft üzleti csúcstalálkozóján ismerteti a cég terveit a közepes méretű vállalatok működését támogató üzleti alkalmazások fejlesztésével kapcsolatban.

Több mint 500 ügyfél és partner részvételére számítanak a Microsoft Business Summit elnevezésű, első üzleti csúcstalálkozóján, ahol a cég ismerteti a közepes méretű vállalatokkal kapcsolatos technológiáit és a velük való szorosabb együttműködésre vonatkozó terveit. Az eseményen Bill Gates, a cég elnöke és vezető szoftvertervezője, valamint Steve Ballmer vezérigazgató vázolják fel a társaság középvállalatok számára kialakított üzleti alkalmazásaival kapcsolatos jövőbeli terveit. A vállalat különböző iparágakat képviselő partnereire támaszkodva alakítja ki testre szabott megoldásait a középvállalatok számára.

A Microsoft bejelentette, hogy terveinek megvalósítása során - amelynek mottója: "Együtt az üzleti sikerekért" (Together We Build Business) - a fejlesztést egy szerepkör alapú szoftver koncepcióra összpontosítja, amely az üzleti alkalmazásokat, a kiszolgáló-infrastruktúrát és a működési hatékonyságot fokozó megoldásokat oly módon integrálja, hogy lefedje ezzel a közepes méretű vállalatok egyedi igényeit. A stratégia középpontjában a Microsoft Dynamics, a cég üzleti alkalmazásainak új családja, a Centro kódnevet viselő, az adott piaci szegmensre szabott új infrastruktúra-megoldás és az üzleti platformként folyamatosan fejlődő Office áll. A Microsoft egyúttal számos programot és eszközt is bejelentett, amelyek megkönnyítik a közepes méretű vállalatok számára a Microsofttal közös üzleti kapcsolatok kezelését.

"Meggyőződésünk, hogy az üzleti sikerek hátterében az emberek állnak, hatékonyságuk fokozásának kulcsa pedig a technológiában rejlik" - mondta Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója. "A mai nap mérföldkőnek számít az ügyfelekkel való szorosabb kapcsolatok kialakítására és a középvállalatok valós működését tükröző üzleti alkalmazások új generációjának kifejlesztésére irányuló munkánkban." A Microsoft a közepes méretű vállalatok igényeire szabott alkalmazások kifejlesztésére vonatkozó stratégiája a következő alappillérekre épül:

A Microsoft egy új márkanevet jelent be: a korábban Project Green néven ismert kutatási és fejlesztési projektből származó technológiákra épülő üzleti alkalmazások átfogó készletének új neve Microsoft Dynamics. Az ügyfelek körében végzett kiterjedt kutatások eredményeit felhasználva a termékcsalád 50 meghatározó szerepkört képviselő technológiai alapra épül, amelyeket a közepes méretű vállalatoknál előforduló munkakörök alapján határoztak meg. Ez a szerepkör alapú üzleti megoldás a megfizethetőség és az egyedi piaci körülményekhez való alakíthatóság, valamint a középvállalatok igényeinek kielégítése érdekében, nagy mértékben integrált Office és SharePoint alkalmazásokkal, az SQL Server jelentéskészítő szolgáltatásaival és a teljes Microsoft platformmal.

A már létező Business Solutions termékek újabb kiadásai már Microsoft Dynamics név alatt fognak megjelenni a következő év során, miután a Project Green technológia sajátosságait magukra veszik. A cég az év végén dobja piacra a Dynamics GP (korábban Great Plains) és a Dynamics CRM (korábban Microsoft CRM) újabb verzióit, 2006-ban pedig a Dynamics AX (korábban Axapta), a Dynamics NAV (korábban Navision), és a Dynamics SL (korábban Solomon) további verzióit.

A társaság a fent említettek mellett új kiszolgáló-infrastruktúra megoldás kifejlesztésén is dolgozik, amely a közepes méretű vállalatok túlterhelt informatikusainak igényeit hivatott kielégíteni. A közepes méretű vállalati szegmenst célzó új infrastruktúra megoldás kódneve Centro, amely integrálja a Longhorn kódnevet viselő Windows Server, a következő generációs Exchange termékek és különböző biztonsági megoldások technológiáit, mindezt egy új, integrált menedzsment megközelítéssel egyesítve. Az új megoldás segítségével a közepes méretű vállalkozások időt és pénzt takaríthatnak meg, az informatikai szakemberek számára pedig megnyílik a lehetőség arra, hogy kevesebb erőfeszítéssel érjenek el nagyobb hatékonyságot. A Centro megjelenése nem sokkal a Windows Server Longhorn piacra kerülését követően várható.

Az Office jelentős fejlődésen ment át, hiszen a személyes hatékonyságot fokozó termékcsaládból olyan programok, kiszolgálók és szolgáltatások átfogóbb és integráltabb rendszerévé fejlődött, amely a cég szerepkör alapú megközelítésmódjának alapját képzi. Az Office egyre inkább alapvető részévé válik a cégek üzleti alkalmazásokkal kapcsolatos stratégiájának, hiszen - immár platformként - folyamatosan fejlődik, és olyan további szolgáltatásokkal egészül ki, mint például az integrált XML, a munkafolyamatokkal kapcsolatos szolgáltatások, vagy a portál/üzletág integráció.

A közepes méretű vállalatok számára a technológia jelentős mértékben képes növelni az árbevételt és fokozni a növekedési lehetőségeket, állítja egy tanulmány, amelyet a Microsoft felkérésére a Keystone Strategy, Inc. végzett Marco Iansiti, a Harvard Business School professzorának vezetésével. A tanulmány szerint azok a közepes méretű vállalatok, amelyeknél megerősítették az informatikai hátteret, magasabb fenntartható bevétel-növekedésről számoltak be, mint társaik.

A közepes méretű vállalatok piaci szegmense jelentős erőt képvisel a világgazdaságban is, különösen, ha a technológiai befektetéseket és a várható növekedést vesszük figyelembe. Az AMI által végzett kutatás szerint a szegmens 1,4 millió vállalkozásból áll világszerte, amelyek várható éves növekedési üteme öt százalék. A közepes méretű vállalatok 68 millió, cégenként átlagosan 49, személyi számítógéppel, valamint 4,8 millió, cégenként átlag 3,4 kiszolgálóval rendelkeznek. Az informatikára fordított befektetéseket megvizsgálva a tanulmány kimutatta, hogy a közepes méretű vállalatok 2004-ben 162 milliárd dollárt fordítottak szoftverre és informatikai szolgáltatásokra. 2009-re ezek a befektetések várhatóan elérik a 235 milliárd dollárt.

A kutatások azt mutatják, hogy a közepes méretű vállalati ügyfelek szorosabb és testreszabottabb kapcsolatot várnak el elsődleges szoftverszállítójuktól. A Microsoft ennek érdekében olyan programokat és eszközöket vezet be, amelyek megkönnyítik az ügyfelek számára a kapcsolat-kezelést - az ügyfelek igényei szerint. Ezen stratégia egyik központi eleme a közepes méretű vállalatok új webes információs központja, ahol az ügyfelek a közepes méretű cégek számára hasznos információkat találhatják, felmérhetik informatikai lehetőségeiket, megtalálhatják azokat a helyi partnereket, akik rendelkeznek az igényeik kielégítéséhez szükséges szakértelemmel, valamint online technikai támogatáshoz is hozzáférhetnek. A cég emellett továbbfejleszti Open Value licencelési programját is, amelyet kifejezetten a közepes méretű cégek számára hoz létre, és amely a licencek egyszerűbb nyomon követését, a frissítési ciklusok szorosabb ellenőrzését és a szoftverre fordított költségek hatékonyabb felügyeletét teszi lehetővé.

A Microsoft annak érdekében, hogy magasabb színvonalon szolgálja ki közepes méretű ügyfeleit, és összekapcsolja őket az egyedi üzleti igényeiket kielégíteni képes iparági partnerekkel, nemrégiben elindította a Solution Finder elnevezésű, ügyfélközpontú szolgáltatását, amelynek segítségével az ügyfelek kulcsszó-alapú kereséssel találhatják meg a Microsoft.comon a partnerektől elérhető megfelelő megoldásokat és szolgáltatásokat. A vállalat arra számít, hogy a következő 12 hónap során akár 10 000 megoldás is felkerül erre az oldalra.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások