Spamellenes részleg a német fogyasztó­védelemnél

Spamellenes részleg a német fogyasztó­védelemnél

2005. szeptember 23. 20:42, Péntek
A német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége nem kis feladat megoldására vállalkozott. A német szakemberek ugyanis arra kérik a felhasználókat, hogy minden általuk kapott spam e-mailt küldjenek tovább a lakóhelyük szerinti fogyasztóvédelmi központokba, külön erre a célra létrehozott e-mail címekre.

A központokban aztán megvizsgálják az összes beérkező kéretlen levelet - tartalom, feladó stb. alapján - majd igyekeznek kideríteni a küldő személyazonosságát, hogy jogi lépéseket tegyenek ellene. "Egyrészt megpróbáljuk a spamszervereket beazonosítani és ezután a további működésüket lehetetlenné tenni, másrészt igyekszünk kideríteni, hogy ki, vagy kik küldik a spam e-maileket és őket is kivonni a forgalomból" - nyilatkozta Patrick von Braunmühl fogyasztóvédelmi szakértő. Ahhoz, hogy a módszer sikeres legyen és valóban fel lehessen lépni a spammerekkel szemben, a felhasználóknak a teljes levelet, feladóval dátummal stb. el kell küldeniük a központokba.

A kéretlen elektronikus reklámlevelek száma az elmúlt hónapokban drasztikus mértékben nőtt világszerte. Ebből a szempontból kiemelten érintett területnek számít Németország, ahol az e-mailek 80 százaléka kéretlen. "A kéretlen elektronikus reklámlevelek elleni harc sok pénzbe és időbe kerül, ráadásul nem kis bosszúságot okoz a magánszemélyeknek és a vállalatoknak egyaránt, ezáltal pedig közvetve a gazdaságnak is ártanak" - mondta Braunmühl.

A szakember szerint az ő megoldásuk csak egy lehet a sok közül, sokkal fontosabb lenne a szigorúbb spamellenes törvények megalkotása. Az új részlegek létrehozása egyébként részét képezi a német szövetségi fogyasztóvédelmi minisztérium spamellenes programjának.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások