NBC, CBS: irány a digitális televíziózás!

NBC, CBS: irány a digitális televíziózás!

2005. november 8. 18:55, Kedd
A két rivális amerikai tévétársaság szinte egy időben jelentette be, hogy Video on Demand (VOD) szolgáltatás keretében is elérhetővé teszik legnézettebb műsoraikat, epizódonként mindössze 99 centért, azaz mintegy kétszáz forintért.

A merész döntésről a Comcast közleményéből és a DirecTV bejelentéséből értesülhettünk. Előbbi a CBS társasággal kötött szerződést, míg a DirecTV az NBC-vel lépett szövetségre. Mindkét páros 99 centért kínálja megtekintésre a legnézettebb sorozatokat, saját hálózatán és partnerein keresztül.

A kiválasztott műsorok között szerepel az itthon is jól ismert Helyszínelők, a Survivor, és egyéb sorozatok, mint például a Battlestar Galactica, a Surface, a The Office stb. A cél, hogy a nézők a számukra megfelelő időpontban tekintsék meg az egyes epizódokat, és megkerülhessék a reklámokat, amelyek mára igencsak nagy kényelmetlenséget jelentenek a hagyományos tévéműsorok terén. A két társaság azt ígéri, hogy az éppen bemutatott részeket mindössze néhány óra eltéréssel elérhetővé teszik a hálózatokon és a csekélynek mondható összegért cserébe bármikor megtekinthetjük azokat.


Csak 200 forintba kerül, hogy egy sorozatot akkor nézzünk meg, amikor akarunk

A Comcast az On Demand-szolgáltatás keretében hirdeti meg az akciót, ahol eddig is elérhető volt mintegy 3800, különböző családi- és gyerekműsor, valamint videoklipek. A megrendelt műsorokat akár a bemutatót követő napon, ám a fizetéstől számított 24 órán belül kell kell megtekintenünk - a megfelelő HD set-top-box megléte esetén mindezt akár nagy felbontásban.

Nem véletlen, hogy mindkét televíziós társaság óriási lehetőségként tekint a megállapodásokra. "Változóban vannak a fogyasztói szokások. Tisztában vagyunk azzal, hogy nézőink egy része nem tud mindig időt szakítani kedvenc műsorának megtekintésére, és ez a szolgáltatás a megszokottnál jóval több irányítást ad a kezükbe" - jelentette ki David Zaslav, az NBC Universal Cable elnöke. Ennél jóval kevésbé visszafogottabban nyilatkozott a Reutersnek Josh Bernoff, a Forrester Research elemzője, aki forradalminak minősítette a lépést, és leszögezte, hogy ez volt az utolsó nap, amikor a műsorbeosztás még jelentett valamit. Kívánjuk, hogy mindez a világ egyéb részein is minél hamarabb megvalósuljon.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások