Need for Speed: Most Wanted

Need for Speed: Most Wanted

2005. november 25. 22:27, Péntek
Apropó rendőrök. A jó öreg fakabátok ismét ittvannak, ráadásul valami hasonló elven, mint az eredeti NFS-ben. Ha traffipaxhoz vagy járőrhöz közelítünk a városban, akkor elkezd csipogni a jelző, és ha meglátnak minket, akkor bizony spuri van. Az elején még elnézőbbek velünk, főleg amíg a járgányunk sem túl feltűnő. De ahogy moccosabb a jármű, ahogy közismertebbé válunk, úgy válnak egyre agresszívebbé a rendőrök is. Olykor belehallgathatunk a rádióüzeneteikbe is, amiből megtudhatjuk, hogy a legutóbbi verseny során azonosítottak-e minket vagy sem.

A rendőrök elől menekülve ráadásul törhetünk-zúzhatunk is, amolyan GTA stílusban. Áttéphetünk a benzinkúton, vagy a lábasház oszlopain is, kellemetlen helyzetbe hozva ezzel üldözőinket. Ráadásul még azért is pontot kapunk, ha leamortizáljuk a rendőrök vagy más emberek autóit, vagy éppen az állam tulajdonát képező útakadályokat. Ha kellően sikerült lehagynunk az üldözőket, akkor vagy beleakadunk újabbakba, vagy ha teljesen szem elől vesztenek minket, akkor egy úgynevezett "cooldown" idő következik. Ha ez alatt nem lát meg minket újabb rendőr, akkor megúsztuk, és megkapjuk a szerzett pontokat. Ha viszont olyan közelségbe ér egy rendőr hozzánk, hogy le tud szorítani és még meg is állít néhány másodpercre, akkor letartóztatnak, és még az autónkat is lefoglalják.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A versenytípusokat illetően maradtak az Underground módjai, vagyis van gyorsulási verseny, körverseny, sprint, és ehhez hozzá jöttek még az autópályás kapukon áthaladó időmérő, a traffipaxos ki-megy-gyorsabban, valamint néhány rendőrös verzió. Az ellenfeleket illetően bizony még gázosabb lett a helyzet, mint az előző részekben. A Hot Pursuit 2-vel bevezetett csaló AI itt minden eddiginél komolyabban van jelen. Ez annyit jelent, hogy az ellenfél ugratás közben kanyarodik, 250-el is beveszi olykor azt a kanyart amit mi 50-el se, és lehet akár nitrós Gallardónk is, a majdnem tuningmentes Golf akkor is le tud minket előzni.

Ha az ellenfél autói nagyon lemaradnak, akkor érdekes módon kb 600 kmh-s felzárkózásba kezdenek, ha pedig nagyon lehagynak minket, akkor a végefelé mintha lecsúszna a turbócsövük. Ugyanez igaz a rendőrökre is: ha épp 250-el repesztünk az autópályán, és még egy kis nitrót is ráadunk úgy 300 fölé, a mezei rendőrautóval akkor is le tudnak minket gyorsulni - ha akarnak. Magyarán a vezetői tudás még inkább háttérbe szorul, és az izgalom fenntartása érdekében lassan minden "speedelős" élvezet kipusztul a Need for Speedekből. Vagyis persze lehet ezerrel menni, úgy hogy a Motion Blurtól alig látunk valamit, de az ellenfél viselkedését ez egyáltalán nem befolyásolja, a gép a legdzsunkább Puntóval is lenyomja az Aston Martin DB9-ünket, legyen akármekkora tuning rajta.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Sokakat talán kárpótol ezért a grafika vagy a történet, de szerintem a vérbeli autóversenyzők vagy bele sem szagolnak, vagy egykét próba után végígnéznek cheattel mindent, majd megy is a süllyesztőbe a játék. Itt jöhetne most a DE, ami a multi részét illeti. DE az EA bizony nem tanult semmit, és itt is ugyanolyan igénytelen, a 2005-ös szívonalhoz méltatlan multit kaptunk, ami említésre sem méltó. Ráadásul még az autók törését sem csinálták meg, immár a sokadik NFS rész után sem. Az autónkon mindössze az ablak pókhálósodik, illetve néhány ütközés után kicsit megkopnak rajta a textúrák, de a következő eseményen már mintha mi sem történt volna, újra csillog a verda. Mindenesetra az autók szépek, egyedileg fel lehet tuningolni őket, és mindegyik egyedi hanggal, és viselkedéssel is meg lett áldva (legalábbis ha mi vezetjük őket).

Az autók listája:

01 * Audi A3 3.2 Quattro
02 * Audi A4 3.2 FSI Quattro
03 * Audi TT 3.2 V6 Quattro
04 * Aston Martin DB9
05 * BMW M3 GTR (street)
06 * Caddilac CTS
07 * Chevrolet Corvette C6-R
08 * Chevrolet Corvette C6
09 * Chevrolet Cobalt SS
10 * Dodge Viper SRT-10
11 * Fiat Grande Punto
12 * Ford GT
13 * Ford Mustang GT
14 * Lamborghini Murcielago
15 * Lamborghini Gallardo
16 * Lexus IS300
17 * Lotus Elise
18 * Mazda RX-8
19 * Mazda RX-7
20 * McLaren Mercedes-Benz SLR
21 * Mercedes-Benz SL500
22 * Mercedes-Benz SL65 AMG
23 * Mercedes-Benz CLK-500
24 * Mitsubishi Eclipse GT
25 * Mitsubishi Lancer Evolution VIII
26 * Pontiac GTO
27 * Porsche Carrera GT 28 * Porsche Cayman S
29 * Porsche 911 GT2
30 * Porsche 911 Carrera S
31 * Porsche 911 Turbo S
32 * Renault Clio V6
33 * Subaru Impreza WRX STi
34 * Toyota Supra
35 * Vauxhall Monaro VXR
36 * Volkswagen Golf GTI (mk5)

NFS:MW Black Edition:
37 * '67 Chevrolet Camaro SS
38 * 'BMW M3 GTR (Race)

NFS:MW 5-1-0 (PSP verzió):
39 * Porsche Carrera 4S
40 * Mazda 3

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Bizony sok szép járgányt felsorakoztattak, de ha jobban megnézzük a listát, azért néhány kérdés nyitva marad. Japán autóból bizony elég szegényes a felhozatal, például a legkomolyabb résztvevő, a Honda egyátalán nincs jelen, és Alfa, Nissan vagy például Seat sem szerepel a játékban. Ez már csak azért is meglepő, mivel meglehetősen öreg autók is bekerültek más gyártóktól, úgymint a BMW M3, az Elise, az RX7, az Impreza, vagy a Porschék és a Supra. Akkor már legalább egy új BMW M6 kerülhetett volna bele, és ezek mellett még azt sem mondhatják, hogy újfajta sportkocsikra törekedtek. Ennek ellenére persze azért mindenki talál magának valót benne, de ekkora név, és ekkora költségvetés mellett igazán bevehették volna az összes komolyabb gyártót.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások