2006. február 9. 15:10, Csütörtök
Az Ericsson és az NRK interaktív mobil televíziószolgáltatásának próbaüzeme megduplázza az átlagos mobiltelevíziózással töltött időt.
Az interaktív mobil televíziószolgáltatás világelső élő próbaüzeme megduplázta azt az átlagos időtartamot, amelyet a nézők a mobil televíziószolgáltatás használatára szánnak. A próbaüzemet az Ericsson és egy norvég műsorszóró társaság, az NRK hajtotta végre. A kilenchetes próbaüzemből kiderült, hogy az interaktív televíziószolgáltatást igénybe vevő felhasználók egy alkalommal átlagosan több mint öt percig nézik a mobil televízióadást, amely a szokásos mobiltelevíziózás esetében mért érték duplája. A felhasználók 20%-a vett részt mindennap a "Svisj" nevű interaktív televízióadásban. Az eredmények azt mutatják, hogy a mobil televízió felhasználás új módja vonzó lehetőség mind a mobiltelefon előfizetői, mind a műsorsugárzók számára.
Novemberben az Ericsson és az NRK együtt bevezetett egy letölthető kliensprogramot a már rendelkezésre álló interaktív televízió, a Svisj számára. A program segítségével a nézők egyetlen gomb megnyomásával megszavazhatják, melyik zenevideót szeretnék megtekinteni, illetve cseveghetnek a házigazdával vagy más nézőkkel - mindezt egyszerre és mobilkészülékükön keresztül.
Gunnar Garfors, az NRK fejlesztési részlegének mobilszolgáltatásokkal foglalkozó osztályigazgatója a következőket nyilatkozta: "Ez a kezdeti teszt a bővülés lehetőségét mutatja. Viccesen úgy is mondhatnám, hogy a kisujjunkat nyújtottuk a nézőknek, és ők rögtön a karunkat akarták. Nagyra értékelik az egyszerű és személyre szabott kommunikációt, ezért az új koncepciók bevezetése folyamatban van".
Kurt Sillén, az Ericsson Mobility World alelnöke szerint "az interaktivitás révén gazdagabb televíziós élmény nyújtható a felhasználóknak. A fogyasztói viselkedésre épülő megoldás a mobil televíziózást még vonzóbb szórakozási lehetőséggé teszi".
Az új, interaktív mobiltelevíziós alkalmazás a jelenleg használt technológián alapuló, végponttól végpontig terjedő megoldás, amelynek köszönhetően a mobiltelefon előfizetők valós időben letöltött televízióműsort nézhetnek élőben, miközben részt is vehetnek a show-ban. Az interaktív mobiltelevíziós alkalmazást az Ericsson két partnerével, a conVISUAL és a Communology vállalattal közösen fejlesztette ki.