E-közigazgatási portált adott át Egerben a HP

E-közigazgatási portált adott át Egerben a HP

2006. február 17. 12:05, Péntek
Az országban az elsők között valósult meg e-közigazgatási rendszer Egerben, amelyet Dr. Nagy Imre polgármester és Dr. Beck György, a HP Magyarország vezérigazgatója adott át.

Dr. Beck György, a HP Magyarország vezérigazgatója a fejlesztéssel kapcsolatban elmondta: a projekt kiemelkedő fontosságú, hiszen egy teljes kistérség lakossága számára ez az első kézzelfogható eredménye az EU támogatásoknak. Az elektronikus közigazgatás eu-s irányelveinek és szabályozásainak ilyen magas szintű megvalósítása magyarországi és európai viszonylatban is élenjáró eredmény. Eger városa úttörő szerepet vállalt a közigazgatási szolgáltatások megújításában, s ezáltal vonzó befektetési térséggé vált, elősegítve a regionális kiegyenlítődést.

A fejlesztések eredményeképpen a polgármesteri hivatal működése könnyebbé és egyszerűbbé vált: a belső háttérrendszerek által támogatott hivatali munkában nőtt az ügyek érdemi kezelésére fordítható idő, a belső folyamatok letisztultabbá váltak. A cég szerint a projektben alkalmazott informatikai infrastruktúra olyan léptékű technológiai előrelépést jelent a Hivatal számára, amelynek eredményeként a jelenlegi informatikai háttér az üzleti szféra szintjére fejlődött.

A város a projekt megvalósításával kettős célt kívánt elérni: Az egyik a helyi és kistérségi lakosság és a vállalkozások tájékoztatása és kiszolgálása elektronikus úton, az ügyintézés egyszerűbbé, kényelmesebbé és nyomon követhetővé tétele. A másik cél az önkormányzat (képviselőtestület, polgármesteri hivatal, önkormányzati intézmények) működésének elektronikussá tételével hatékonyabb és gazdaságosabb működési mód megteremtése.

A lakosság számára legszembeötlőbb változás a városi portál (www.eger.hu) megújulása. A megújult portál a város mindennapi életével kapcsolatos eseményeken és turisztikai információkon túl lehetőséget teremt arra, hogy az állampolgárok bizonyos ügyeiket elektronikus úton intézhessék. Az induláskor tíz ügyet lehet teljesen elektronikusan intézni, de ezek száma folyamatosan bővülhet, mert a rendszer tartalmazza a fejlesztéshez szükséges fejlesztőeszközt.

A jelenleg elektronikusan intézhető ügyek:

1. Fakivágási engedély iránti kérelem
2. Kérelem urnahely használatára
3. Közterület bontási kérelem, közútkezelői hozzájárulás
4. Tulajdonosi (és közútkezelői) hozzájárulás közterületen létesítmény elhelyezéséhez
5. Igénybejelentés közterületen tartandó rendezvényekre
6. Közterület eltérő használata
7. A korlátozott forgalmú belvárosba és a várzónába való behajtás iránti kérelem
8. Kérelem hatósági bizonyítvány kiállításához
9. Kérelem túlfizetés visszautalására
10. Kérelem taxiállomás használatára

Ahhoz, hogy valaki elektronikusan ügyet indíthasson, a portálon keresztül kezdeményeznie kell a regisztrációt, amelyhez mindössze egyszer kell az Okmányirodába személyesen befáradnia. A rendszer a hivatalban telepítendő számítógépeken kívül elérhető lesz nyilvános terminálokról is.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások