Tévé helyett a neten volt sikeres az olimpia

Tévé helyett a neten volt sikeres az olimpia

2006. február 28. 15:34, Kedd
Az olimpia végével napvilágra kerültek a közvetítések nemzetközi nézettségi adatai is, ami őszintén szólva nem sok örömmel töltötte el a csatornák tulajdonosait.

Röviden összefoglalva megállapítható, hogy az internet és az egyéb csatornák (kábel televízió, iPod) térnyerése a televízió rovására ilyen nagy volumenű esemény kapcsán még a szokottnál is jelentősebb nézőszám csökkenést okozott. Ami a konkrét számokat illeti: a mostani torinói olimpia eseményeit az NBC csatornán közel 40%-kal nézték kevesebben, mint a 2002-es Salt Lake City-i játékokat. A csökkenésre adódhat az a magyarázat is, hogy önmagában a játékok már kevesebb amerikait érdekelnek. A számok azonban rácáfoltak erre a vélekedésre, hiszen az NBCOlimpics.com oldal, ami a csatorna hivatalos oldala volt a téli játékok alatt, 261 millió látogatót regisztrált. Még beszédesebb azonban az az adat, mely szerint az athéni játékok óta közel megduplázódott a videóletöltések száma, és így elérte a 6,4 milliót.

Immár a nagyobb események kapcsán is rohamosan nő az internet népszerűsége. A televízióknak ezért, amennyiben továbbra is fenn szeretnék tartani a nézőknek irányukban tanúsított érdeklődését, egyre nagyobb szerepet kell szánniuk weboldalaiknak. Annak ellenére, hogy a televízió piacvesztése már az ilyen típusú világesemények kapcsán is megjósolható volt, az adatok némi meglepetésre adhatnak okot. Sokak ugyanis úgy vélték, hogy a mozgókép varázsa az események kapcsán van annyira erős, hogy nem csökken jelentősen a televíziós közvetítések nézettsége az internet rovására.

A helyzetet csak tovább bonyolítja az a tény, hogy egyes kutatások szerint az emberek egyszerre több csatornán keresztül szerzik be az információjukat, így a csatornák tulajdonosainak arra kell törekedniük, hogy lehetőség szerint minél több módon jutassák el hozzájuk az információikat. A nagy kérdés persze az, hogy a hirdetők hogyan, milyen módon reagálnak majd a későbbiekben a nézők megváltozott szokásaira, azaz milyen mértékben csökken az eseményeknek a hirdetők szemében a vonzereje, és így a csatornák hirdetési bevételei.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások