Az online fizetések jövője

Az online fizetések jövője

2006. március 1. 23:59, Szerda
Hat banknak feltett körkérdésünkben az online fizetések jövőjét igyekeztünk felderíteni.

Inter Európa Bank
Starcz Ákos, az IEB eBusiness üzletágvezetője szerint az internetes vásárlás népszerűségének növekedése kereskedői oldalról már most egyértelműen látszik. Egyre több Magyarországon működő vállalkozás veszi igénybe az IEB eCommerce szolgáltatását, amelynek alkalmazásával biztosítani tudja webáruházában az internetes kártyás fizetés lehetőségét. Másrészt a fogyasztók online vásárlásba vetett bizalmát növelik az internetes használatra szolgáló, webkártya/egyszer használatos kártyaszám alapú szolgáltatások és a bankkártyahasználatról szóló sms-értesítések.

OTP Bank
A jövőben egyre nagyobb igény lehet a kis összegű online vásárlások esetében valamilyen egyszerű és biztonságos fizetési megoldás kidolgozására. Tapasztalataink szerint Magyarországon már nő az online vásárlások száma, ami minden bizonnyal a kényelemnek, illetve a sok esetben kedvezőbb árnak köszönhető, de az online fizetések alakulásának szempontjából a fizetési módnak (előre vagy utólag fizetés) és a biztonságnak is meghatározó jelentősége van. Arra számítunk, hogy - követve a gazdaságilag fejlett országokat - az online fizetés nálunk is egyre népszerűbbé válik, de jelentős felfutás csak közép-, illetve hosszú távon várható. Mindehhez persze szükség van egy biztonságos online környezet kialakítására, hogy az ügyfelekben mérséklődjön a visszaélésektől való félelem és aktívabban használják az internetes fizetési lehetőségeket.

HVB Bank
A teljes kártyás fizetési forgalom átlagosan 2 százaléka ma az internetes vásárlás. A közeljövőben nem számítunk különösebb változásra, de hosszabb távon, ha az online vásárlások jobban elterjednek, az nyilván magával húzza az internetes kártyás fizetéseket is akár speciális kártyával, akár a HVB Bank által kínált megoldással, akár normál bankkártyával.

MKB Bank
Az interneten történő vásárlás nálunk egyértelműen lassabban fejlődik, mint Nyugat-Európában. Tapasztalataink szerint ha a kereskedőknél jelentkezik az ügyfelek részéről az az igény, hogy online fizessenek, felkeresik valamely bankot ilyen típusú szerződés megkötésére, de az ügyfelek igénye a netes fizetésre nem mondható tömegesnek. Az online végzett tranzakciók aránya így egyelőre nem magas, és főleg kisebb összegű rendelések (például színházjegy, könyv), valamint repülőjegy-foglalás a cél, de az elfogadói kör egyre bővül, főleg a fiatalok körében, akik már felsőfokú tanulmányaik kötelező költségeit is több iskolában fizethetik online. Véleményünk szerint az internetelérhetőség és -használat fejlődése Magyarországon az online fizetéseket is egyre inkább generálja majd, és a növekvő ügyféligény jelentkezésével a következő években rohamosan nő majd az online fizetés lehetősége is.

Budapest Bank (GE Money Bank)
Dinamikus növekedésre számítunk az online fizetések terén, az online kereskedelem terjedése és a bizalom fokozatos erősödése révén.

CIB Bank
Piaci megfigyeléseinkre alapozva azt prognosztizáljuk, hogy az online kereskedelemben a következő években erőteljes felfutás várható, amivel párhuzamosan a bankkártyás fizetések aránya minden bizonnyal határozottan nő. Azonban, mint minden új - így az interneten történő bankkártyás fizetési - lehetőség kialakításának, van természetesen invesztíciója, még ha nem is olyan nagy mértékű, mint az általános kereskedői POS-terminálok üzemeltetése esetében. Nagyon sok biztonsági és műszaki kritériumnak kell megfelelni.

Az online kereskedéssel foglalkozni kívánó cégek rendszerint a bankoktól várnak segítséget, szakértelmet, amit esetenként nehéz teljesíteni és összhangba hozni a cégek egyedi elképzeléseivel. Tájékozatlanság és a menet közbeni visszalépések gátolják a gyors fejlődést, az alacsony volumen pedig a megtérülés oldaláról visszatartó tényező. Ez a helyzet azonban, ha lassan is, de folyamatosan változik. Mindemellett persze véleményünk szerint továbbra is nagy hangsúlyt kell fektetni a biztonság növelésére, a tájékoztatásra és a használat népszerűsítésére.

Országos Takarékszövetkezeti Szövetség
A takarékszövetkezeti integráció jelenleg nem rendelkezik jelentős kereskedői elfogadói hálózattal. Ügyfelei elsősorban helyi kis- és középvállalkozások, amelyek alapvetően nem igénylik az interneten keresztüli kártyaelfogadást. Az elterjedést az is gátolja, hogy ma még a netes vásárlások esetében számos visszaélés tapasztalható. Úgy véljük, az interneten keresztüli vásárlások száma a következő években növekedni fog, de arányuk még mindig alacsony marad.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások