Konzolokra fejleszt a Digital Reality

Konzolokra fejleszt a Digital Reality

2006. március 9. 23:59, Csütörtök
Whiz Software Kft. néven vegyesvállalatot alapított a német CDV Software Entertainment AG szoftverkiadó és a magyar játékfejlesztés egyik legpatinásabb cége, a Digital Reality (DR).

A fele-fele arányban tulajdonolt cég célja a számítógépes játékok világában jó ideje népszerű valós idejű stratégiai játékok meghonosítása a következő generációs konzolokon (PlayStation, Xbox). A jelenlegi tervek szerint a Whiz a DR technológiáját használja fel, ám mindkét társaság ad egy-egy ügyvezetőt, így az operatív vezetés közös döntések alapján történik - mondták lapunknak a társaságnál.

A Whiz tízfős, gondosan összeválogatott szakembergárdával kezdi meg a munkát, az első befejezett játék 2008-ban várható. A DR egyébként alapvetően kis létszámú csapatokkal dolgozik, a legtöbb munkát a különböző projektek kapcsán létrehozott csoportok végzik. A 2004-es évben a cég nettó bevétele valamivel 300 millió forint alatt volt, ezt tavaly sikerült 500 millió forint fölé tornászni, s 2006-ra további bevételnövekedéssel kalkulálnak. Egy átlagos számítógépes játékprogram hazai kifejlesztése 20-24 hónapig tart és 1,5-3 millió euróba kerül, ezzel szemben külföldön ennek többszörösét is felemésztheti a fejlesztés: akad példa 100 milliós nagyságrendű büdzsére is. Egy-egy játékból 150-200 ezer darabot kell értékesíteni ahhoz, hogy a fejlesztés ára megtérüljön és nyereséggel is számolhasson a társaság.

Összehasonlításképpen, a magyar piac felszívóképessége kiugró sikercím esetén 12 ezer darabra van hitelesítve, ez azonban nagyon ritka, az átlagos sikerjáték Magyarországon 3-5 ezer példányban kel el. A magyar szakemberek tudása ma is keresett a világpiacon, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a magyarok versenyképes jövedelmekkel és remek légkörű stúdiók kialakításával sikerrel veszik fel a versenyt a külföldi versenytársakkal. A játékfejlesztéssel foglalkozó magyar cégek száma jelenleg 10 körül mozog - a DR az alkalmazottak és a párhuzamosan futó projektek száma alapján piacvezető. A teljes magyar játékszoftverszakma éves árbevétele mintegy 1,5 milliárd forint, s a nagyobb magyar fejlesztők szinte kivétel nélkül a világpiacra termelnek, általában már szerződés, tehát külföldi megrendelés alapján.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások