2006. március 20. 15:54, Hétfő
Az ideális készülék kicsi, sokat tud és divatos - legalábbis a britek és
az amerikaiak számára.
A felhasználók online beszélgetéseit szövegelemzéssel vizsgáló Wavemetrix
márciusi fogyasztói vizsgálatában annak járt utána, hogy a brit és
amerikai mobilkészülék-használók számára mi a legfontosabb a telefonokat
és a szolgáltatásokat illetően. A fogyasztói attitűdöket három skála mentén helyezték el. Az első a
pozitív illetve negatív érzelmi viszonyulás az adott szolgáltatás vagy
funkció árérték-arányához viszonyítva, a második az volt, hogy mennyit
beszélnek egy adott témáról, a harmadik pedig, hogy ezek mekkora hatással
vannak a fogyasztói szokásokra.
Az első dimenzióban az üzenetküldés és a hangszolgáltatások átalánydíjas
megoldásait tartották legértékesebbnek a fogyasztók. Meglepő módon a
készülékekre adott árkedvezményeket tartották a legkevésbé értékes
ajánlatnak a felhasználók. A leggyakrabban emlegetett téma a
mobilkommunikációval kapcsolatban a készülékek stílusa volt, amit a
fényképező funkció követett. Legkevesebb szó a képernyőről és a készülékek
árának támogatásáról esett.
A harmadik dimenzióban, vagyis, hogy a
vásárlók döntéseire milyen hatással vannak az egyes jellemzők, szintén a
beszélgetések díja, az előfizetés díja, valamint az üzenetküldés végzett
az élen. A legkisebb hatást a tartalom és az adatkommunikáció ért el. A
kutatás további érdekes megállapítása, hogy a fogyasztók kedvelik a
mobilkészülékek új funkcióit, de az ezzel együtt járó méretnövekedésnek
már nem örülnek.
Egy mobilszolgáltató ideális kínálatát tehát úgy lehetne jellemezni, hogy
divatos, kis méretű és magában sok funkciót egyesítő készüléket kínál egy
olyan előfizetési csomag oldalán, amiben fix összegért korlátlan számú
üzenet küldhető, és a beszélgetések is átalánydíjasok.