ÜberSoldier: Übergagyi

ÜberSoldier: Übergagyi

2006. április 21. 19:09, Péntek
Persze itt nem nagyon kell a komoly lopakodós szituációkra gondolni. Az esetek nagy részében eleve úgy vesszük észre az ellenségeket, hogy azok üvöltve rohannak felénk vagy valami fedezék mögül zúdítanak ránk sortüzet. Amennyiben mégis leszúrnánk valakit, az majdnem biztosan feláll 3 másodperc múlva és üt rajtunk még egyet.

Ez egyébként előfordulhat még pisztoly, de gépfegyver, távcsöves, gránát és egyéb baráti eszközök esetén is, ha valaki vízszintesbe helyeznek, akkor az ott is marad. A távcsöves puska leckét is feladták már a profi II. Világháborús FPS-ek, akár a Commandos is. Itt természetesen ezt is sikerült elég gyengén kivitelezni. Pedig három egymás utáni fejlövés bónusz energiát ér a spéci képességhez - sok sikert hozzá. Nem lehetetlen persze, csak adott szituációban, mikor 8 gépfegyveres ellenség cikk-cakkban rohangál össze-vissza, akkor nem olyan egyértelmű.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Aki emlékszik a Doom II szörnyeinek mozgáskultúrájára és azt rossznak találta, akkor itt komoly kuriózumra fog lelni a 2006-os évből. Egyszerűen nem hittem el, hogy ma létezik olyan, hogy két AI, mikor észleli hogy megérkeztem és támadni kéne, akkor a felém futás közben egy oszlopnál összeragad és nem bírják kikerülni sem egymást, sem az oszlopot hosszú másodpercekig. Ha mondjuk egy barikád mögött vannak, amit hátra kéne megkerülni, akkor inkább futkosnak a hozzám legközelebbi oldalán fel-alá, de az sem volt semmi az egyik korai pályán, mikor egy tűzfal négy ablakából zárótűz, de valami csoda folytán kirobbant az egész fal, a katonákkal együtt.

A küldetésekhez nem nagyon kell tudni idegennyelveket, ugyanis kimerül abban, hogy a mini térképen a piros jel felé haladva mindent likvidálunk, ami mozog és nincs a feje felett sárga jel. A sárga jel itt nem valami rasszista megkülönböztetés, csupán a szövetséges NPC-k jele. A küldetések nem is hosszúak, kivéve legnehezebb fokozaton, de ott is inkább a gyorstöltés és gyorsmentés lesz a barátunk, ha nem akarjuk megtöbbszörözni a játékidőt amiatt, hogy folyton szétkapnak minket.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Egyébként a könnyű fokozaton is abárolnak az ellenfelek, de nem céloznak olyan jól és nincs egyáltalán teleszórva a pálya elsősegélycsomagokkal. Tényleg vicces, hogy szinte mindenhol van csomag, csak figyelni kell, folyamatosan szedni, menni előre, semmivel nem törődve és zúzni. Persze előfordult, hogy hoppon maradtam, mikor nekikoccanva egy asztalnak felborítottam azt és beesett mögé a pakk, Misi meg éhen maradt.

A játék fizikája tényleg nagyon kemény. Minden ami mozog, az nikecel, ami meg nem mozog az nagyon nem. Az ajtók önműködőek, az ablakok nagyrésze pedig mozaikablak, tehát kilőni ki lehet, de átmenni rajta nem. A legjobb mókának azt tartom, mikor a küldetésekben az a feladat, hogy segítsük a csapatot átjutni valahol. Ott elég ha vaktában lövöldözünk, majdnem biztos, hogy sikerre visszük.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások