Heroes of Might and Magic V - Ízekre szedjük

Heroes of Might and Magic V - Ízekre szedjük

2006. május 20. 10:51, Szombat
Grafika: Kicsit többet játszva a játékkal és kicsit jobban megnézve, továbbra sem kell csalódnunk. Azok, akik csillogásra vágynak, azok sokat scrolloznak majd és forgatják a kamerát, mert megtehetik, akik pedig ősi bútordarabok, ellesznek simán felső nézetben. Sok esetben viszont nagyon jól jön ki a kameramozgatás, a 3D és a harc közben a hirtelen akció zoomok. A varázslatok, a városok és a karakterek animációi nagyon szépek. Gyengébb géppel rendelkezők levett grafika mellett is tudják élvezni a játékot, hisz fontosabb a poligonok számánál az, hogy mennyi manánk vagy éppen arkangyalunk van.

Kezelőfelület: Természetesen a demó óta nem változott semmit. Kiemelendő viszont a teljes billentyűzet támogatás. Minden parancs megkapta a maga betűjét, így az egérrel csak navigálni kell. A városokban lehet közvetlenül az épületre kattintva is behozni a menüket, mint régen, de nem ajánlom, mert a szép kerek helyeken csak eltéved az ember. A kis pénzeszsák az egységvásárlás, a fadeszkák kalapáccsal az építkezés. A középső gomb a jobb eszköztáron a visszalépést szolgálja, a bal oldalon középen mindig a spéci épület érhető el, illetve itt nézhetünk be a piacra és a varázsiskolába is többek közt.

Intelligencia, nehézség : A kampányok, legalábbis amiken már túl vagyok, nem voltak túl nehezek, de annál hosszabbak. Régi motorosok nem fognak meglepődni semmin, de azért fel kell készülni arra, hogy a gép egyenlő erőviszonyok mellett tud komolyan aljas dolgokat művelni. Túlerőben nem is derül ki annyira a gépi intelligencia erőssége, de egálban tényleg komoly. Az igazi megmérettetés persze a multiban jön majd.

Játszhatóság: Előnye, hogy millió pálya fog készülni hozzá, s ha a bolti változatban nincsenek is százával küldetések, mire mindenki végigviszi a kampányokat, addigra már meg fognak jelenni az első utángyártott pályák. Aki fanatikus, az sosem fogja megunni, viszont él bennem kicsit az érzés, hogy unalmas a játék egy idő után. Főleg ha egy szemrevaló kis seregünk van már, akkor nem okoz örömet egy győzelem. Úgy néz ki minden játék, hogy az elején a pályának vér izzadás, aztán átbillenés a túlerőbe, egy komoly ellenféllel való küzdelem, mert a gép is nagy seregeket gyűjt már, aztán vagy vége van mindennek vagy lehet megint védekezni.

Zene, hangeffektek: A zenék nem minden esetben "hirózosak". Ezt pár óra után meg kellett állapítanom. Sőt sok óra után kikapcsoltam a zenét és külső muzsikákat szólaltattam meg. Nagyon idegesítő tud lenni hosszú órákon keresztül ugyanazt a szerencsétlen 3 perces betétet hallgatni. Ha valaki többedmagával játszik, akkor annak nyílhat ki a bicska először a zsebében, aki passzív szenvedője a dolognak. Az effektekkel elégedett vagyok, bár nem vártam sokat. Fantasy vonalakon mindennek olyan hangja van, amilyet elképzelnek neki.

Összegzés: Ugyan hazánkban még csak pár hét múlva kerül a polcokra, de külföldön már rendelhető és szinte már csomagolják (május 23.). Biztos sokan lesznek, akik nem tudnak várni a dobozos változatig (amin szinte semmilyen másolásvédelem nincs, mivel a StarForce-cal szerződést bontottak, az új megoldás szállítójával meg még nem állapodtak meg - gratula Ubi).

Viszont érdemes lesz, hiszen az online játék lehetősége, a 200+ képesség, a 80 lény, a 30 küldetés 6 kampányba ágyazva és maga az érzés, hogy a Heroes mai technológiával, de a régi hangulatában érkezett meg újra mindent megér. Gondolom a gyűjtők változatából ebben az esetben sem érkezik elegendő piciny országunkba, ezért érdemes már most előrendelni itthon, vagy éppen külföldi forrásokból beszerezni mihamarabb. A sima változat itthon magyar nyelven jelenik meg (már félek a fordításoktól) 11 990 Ft-os áron, míg a gyűjtők változata 14 990 Ft angol nyelven.

Kapcsolódó letöltések:
  • A játék demója
  • Videó #1
  • Videó #2
  • Videó #3
  • Videó #4

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások