Már a web az első számú média

Már a web az első számú média

2006. június 6. 14:01, Kedd
Nyugaton a helyzet egyáltalán nem változatlan, legalábbis ami az információszerzést és szórakozást illeti: a munkahelyen a világháló számít az első számú médiának, az otthonokban pedig alig marad le a vezető helyről.

Az Online Publishers Association megbízásából a tengerentúlon elvégzett tanulmány rendhagyó módon igyekezett összegezni az átlagemberek szokásait. A hagyományos telefonos, illetve napló segítségével végzett módszer helyett a helyszínen regisztrálták a megvizsgált alanyok tevékenységét, 15 másodpercenként rögzítve az aktuális fejleményeket. Az összesítés során kiderült, hogy a munkahelyen a világháló az első számú média, míg az otthonokban a második helyen található.

A felmérésben 350 jelentkező vett részt, akiket egyenlő arányban három különböző korcsoportba (18-34, 35-49 évesek, valamint 50 felettiek) osztottak. A kijelölt napon 13 órán keresztül, vagyis aktív napszakuk 80 százalékában figyelték meg őket. A média kiválasztása és használata mellett különböző adatokkal az alanyok költekezési szokásait is igyekeztek rögzíteni, ami elsősorban a hirdető cégek számára lehet érdekes.

A becslések szerint a teljes forgalom mintegy 17 százaléka zajlik le az interneten keresztül, és a világhálón böngészők között nagyobb költekezési hajlandóságot regisztráltak. Ez utóbbitól még a televízió által uralt csoport is elmaradt, ami főként azért érdekes, mert az összes reklámok mindössze 8 százaléka jelenik meg az itthon néha még mindig falusi földútként jellemzett információs világsztrádán. A hagyományos nyomtatott sajtó a reggeli órákban érte el csúcspontját, amikor is a megvizsgáltak 17 százaléka döntött az újságolvasás mellett. Ugyanebben a periódusban viszont megugrott a magazinok és a televízió népszerűsége, minden mást félresöpörve az útból.

Pam Horan, az OPA elnöke nyilatkozatában óriási jelentőséget tulajdonított a világháló előretörésének: "Úgy vélem, hogy az internet 10 éves fejlődését szembeállítva a televízió 60 éven át tartó uralmával figyelemreméltó eredményt kapunk." Ugyanilyen fontosnak tartotta viszont, hogy az interneten töltött idő egyötödét a televíziónézéssel egy időben, vagy közvetlenül azt megelőzően/követően "költjük el", ami a meglévő és újonnan kibontakozó területek egybefonódását jelzi. A web tehát bár önmagában is óriási lehetőséget nyújt, a hagyományos média kiegészítéseként is előnyös lehet.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások