Dél-koreai invázió az online játékoknál?

Dél-koreai invázió az online játékoknál?

2006. június 17. 12:13, Szombat
A kitörésre készülnek a nagyobb dél-koreai fejlesztői cégek, akik szinte kivétel nélkül a World of Warcraft sikerét szeretnék megismételni.

A Reuters több helyi vállalatot is megszólaltatott összeállításában, amelyből kiderült, hogy azok nagy része a külföldi piacok felé kacsingat, igyekezvén meglovagolni a Blizzard által elindított hullámot. Az ok nyilvánvaló: a telített hazai pálya - Dél-Korea vezető helyen található a szélessávú internet elterjedtsége terén - miatt a növekedési lehetőségek az amerikai és az európai kontinensen mutatkoznak, mivel itt az online többszereplős (massive multiplayer, MMO) játékok még közel sem érték el lehetőségeik határát.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

Márpedig növekedésre nagy esély mutatkozik: a felmérések szerint az online játékok - előfizetések, letöltések és reklámok - globális forgalma a tavalyi 3,4 milliárdról 2011-re 13 milliárd dollárra növekedik, és a fejlesztők éppen a három legnagyobb régióban, vagyis Észak-Amerikában, Európában és Japánban számíthatnak a legnagyobb bevételre. Ezt igyekszik kihasználni az NCsoft és a Webzen, amely a Tabula Rasa, illetve a Huxley című játékokkal beindították a játékosok fantáziáját. Előbbi a Guild Wars Factions révén már szert tett némi sikerre külföldön, követve az abszolút példaképnek számító Blizzardot, amely a StarCraft, valamint a World of Warcraft révén óriási népszerűségnek örvend.

"Az MMOG játékok az észak-amerikai játékpiac még mindig viszonylag vékony szeletét teszik ki, de megvan az esély rá, hogy arányuk az ázsiai szintre növekedik" - véli Cindy Armstrong, a Webzen America vezére. Hozzátette, hogy a költségek terén egyértelműen jobban állnak, hiszen míg az USA-ban 15-40 millió dollárban kerül egy-egy ilyen játék fejlesztése, Dél-Koreában 10 millió körül megúszhatják a dolgot. A cég mindkét országban külön csapatot foglalkoztat, és készülő játékainak nyugati verzióján is dolgozik.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

Kérdés, hogy megismételhetik-e a WoW sikerét, hiszen napjainkban boldog-boldogtalan MMORPG fejlesztésébe fog, reménykedve játékosok százezreinek meghódításában, és természetesen az előfizetéssel befolyó dollármilliókban. Hogy mennyire nincs könnyű dolguk, azt jól mutatja a Dark and Light június eleji, szinte katasztrofális debütálása, amelynek révén a korábban oly nagy reményeket tápláló rajongótábor gyorsan megfogyatkozott. És akkor még nem említettük a még ennél is kisebb cégek által fejlesztett, szinte ismeretlen fejlesztéseket, amelyek mind a divatágazat egy-egy szeletét igyekeznek megragadni.

Az biztosnak tűnik, hogy az elkövetkezendő hónapokban, években dél-koreai invázióra számíthatunk - hogy a nyugati játékosokat mennyire tudják meghódítani az otthon már bevált recepttel, az még a jövő kérdése.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások