2006. július 21. 01:39, Péntek
Fényképezd le mobiloddal a vacsorád, küldd el a képet e-mailben egy rövid
leírás kíséretében egy dietetikusnak (táplálkozási szakértő), aki
megmondja, hogy mit változtass evési szokásaidon.
Ez a lényege a Sprint amerikai mobilszolgáltató MyFoodPhone névre keresztelt
mobilszolgáltatásának, amelyre május óta iratkozhatnak fel az ügyfelek, és
amely hamarosan az összes mobilszolgáltató hálózatán elérhetővé válik.
Most írhatnánk: nem véletlen, hogy ez a szolgáltatás az Egyesült
Államokban született meg, amely a nemzetközi köztudatban a cseppet sem
hízelgő "legkövérebb ország" titulust viseli. Egy 2002-es felmérés szerint
az amerikaiak több mint kétharmada túlsúlyos, több mint ötöde pedig
kórósan elhízott -
írja a Wired Magazine.
De jelen esetben - véleményünk szerint - sokkal inkább arról van szó, hogy az USA-ban is kétségbeesve keresik a szolgáltatók azokat a tartalmakat, szolgáltatásokat, melyekkel rávehetik az embereket a mobilos adatkommunikáció intenzív használatára.
Bár a Sprint nem árult el pontos adatokat arról, hányan iratkoztak fel
közel két hónap alatt a szolgáltatásra; az ötlet abból a szempontból jónak
tűnik, hogy az egyik legnépszerűbb mobiltelefon-funkcióra épít, és egy
széles körű társadalmi problémát céloz meg. Egy pillanatig sem gondoljuk,
hogy ez lenne a fejlett (=elhízott?) világ gyilkos alkalmazása, abból a
szempontból viszont üdvözlendő megoldás, hogy nem igényel dollármilliárdos
beruházásokat, mint mondjuk a mobiltévé, vagy egy online mobilzene-bolt.