CivCity: Rome

CivCity: Rome

2006. augusztus 4. 22:53, Péntek
Grafika: Van a játéknak valamiféle bája, amit talán a shaderek és az egyéb extra csillogós dolgok adnak neki, de egyébként a víz idejétmúlt, az emberkék közepesek, a mozgások néhol nevetségesek. Igaz, nagyon gyorsan fut egy átlagos gépen, magas beállítások mellett is, de új nem sok van benne. A grafikai résznél újra kiemelném az épületek tervezését, hiszen sok esetben tényleg látványos és számomra autentikusnak tűnő megoldásokkal találkoztam.

Kezelőfelület: Az utak és épületek lepakolása a régi jó szögletes módszer, sok helyen nagyon nehézkes, ráadásul az épületek véletlenül sem arányosan kisebbek és nagyobbak, nem tudunk túl könnyen New York térképet rajzolni. (értsd: négyzet/téglalap alakú tömbökben építkezni). Bár itt az sem gáz, ha nincs út, mert mennek ők a sárban is, de azért csak nézzen ki valahogy a város.

Intelligencia, nehézség: Se nehéznek, se intelligensnek nem tartom a játékot. Nagyon egyszerű algoritmusok sokaságán alapul az egész. A lényeg valójában annyi, hogy vannak az emberkéink, akik családokat képviselnek. Jó esetben laknak valahol, dolgoznak valahol és az alvás és a munka idején túl beszerzik a háztartás számáta szükséges dolgokat. Mindig van egy kielégítetlen igényük, ha azt sikerül megoldani, mondjuk lesz iskola, akkor felújítják a lakást egy szebbre. Ha megint nem lesz iskola, akkor visszacsúnyítják. (Ugye a Simcity 4-ben már gettósodtak a nagyobb épületek, nem fejlődtek vissza).

Játszhatóság: Csakis azért adok erre négy csillagot, mert akármennyi sebből vérzik a játék, mégis hihetetlen sokat tudunk felette ülni úgy, hogy észre sem vesszük az idő múlását. Az igazi gond az, hogy a nagy város nem jelent olyan szintű makrogazdasági gondolkodást, mint egy Sim esetében, hanem inkább egy tuti mintát kell képezni a lakó-, kereskedelmi, szolgáltató és termelői épületekből. A termelés sok helyet foglal, a lakóhoz közel kell legyen a szolgáltatás, ami pedig szintén komolyabb helyigényű a felsőbb szinteken.

Zene,hang: A kommentár idegesítő. Mikor épp kifogyóban van a magtár, az idióta hang folyton üvölti, hogy Sir, our granary is almost running out of food. Utána 5 másodperccel: Sir, our granary is already empty. (vagy valami ilyesmi). És ha épp határon vagyunk valamiben, akkor számíthatunk arra, hogy feszt ezt visítja. Az ambient hangok teljesen rendben vannak, annyira, hogy míg ezt a cikket írtam, a játék a háttérben futott, így igazi Sid Meier által inspirált környezetben, zsibongás, vízcsobogás közepette alkothattam. A zene a játék egészéhez képest kiemelkedő. Bár nem értem, hogy miért szól néha háborús zene, mikor a legagresszívabb egységem épp az utcaseprő.

Összegzés: Szerencsétlen húzásnak tartom ezt a játékot, épp ezért nem tudtam kihagyni, hogy ne dolgozzam meg kicsit. Alapjában véve lehetne jó is. Vagy betehetném az elmegy kategóriába, de tudva, hogy olyan játékok vannak e szegmensben, mint a Caesar I-II-III, a Pharao, a Settlers II, a Simcity IV, azt mondom, hogy ez nem egy hiánypótló termék. A szememben a Firefly most jól leégette magát, azt pedig nem értem, hogy Sid hogy adhatta ehhez a nevét.

A játék bemutató videója

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások