Ahol a kóla, a sör, és a mobil összeér

Ahol a kóla, a sör, és a mobil összeér

2006. szeptember 2. 12:49, Szombat
Bár már rég vége van a fesztiválnak, érdemes áttekinteni, hogy a szponzorok miként tekintenek a Szigetre.

A cégek nemigen nyilatkoznak arról, hogy mennyibe került a részvételük a Szigeten és arról sem, milyen haszonkulcsot alkalmaztak, milyen pénzügyi eredménnyel zárták az egyhetes rendezvénysorozatot. Jellemzően a márkaépítés a fő szempont.

A fesztivál egyik fő támogatója, a Dreher, az Arany Ászok és a Pilsner Urquell termékekről ismert Dreher Sörgyárak Zrt. a Szigettel kapcsolatos pénzügyi mérleget nem közölte. Azt ugyanakkor elárulták, hogy a két fő szponzor összesen 273 millió forinttal járult hozzá a Sziget költségvetéséhez. Tájékoztatásuk szerint elsősorban a márkaépítés miatt fontos számukra a Sziget, nem annyira a fogyasztás a kulcsfontosságú szempont.

A Dreher márka támogatási stratégiája éves szinten egy kiemelt esemény szponzorálását célozza meg, hogy komplex program- és élményelemekkel is támogassa a rendezvényt a sör árusítása mellett. A korábbi két évek sikere után az idén is kiemelt szerepet kapott a fesztivál. A szponzoráció célja, hogy a sörmárka a fesztiválon keresztül kulturális és szórakoztató programokkal is megjelenjen, ezzel erősítve a brandet és fogyasztókkal való személyes kapcsolatot.

Utóbbi remekül sikerült: az idén több mint kétszer annyian látogatták meg a Dreher Sörkultúra Házat, mint tavaly. Bár a Dreher volt a kiemelt márka, a nagyobb választék érekében a cég elérhetővé tette a vendégek számára az Arany Ászok- és a Pilsner Urquell-termékeket is. A sörgyár illetékese jelezte továbbá, a rendezvény hatással van az eladási volumenre, de nem ez az elsődleges szempont, hanem a márkaépítés.

A Coca-Cola Magyarország a teljes termékkínálatával volt jelen, a szénsavas üdítőitaloktól kezdve a természetes ásványvízen keresztül, a gyümölcsleven át a jeges teáig. A cég tavalyi eladásai - saját bevallása szerint - meghaladták a konkurencia 2004-es számait, az idei forgalom pedig a rosszabb idő dacára szinte azonos volt a 2005-össel. A társaság a Sziget Kft.-vel több évre tervezi az együttműködést, így jövőre szintén támogatóként lesz jelen.

A rendezvény pénzügyi mérleget firtató kérdésre a Coca-Cola úgy felelt, hogy a Szigeten való jelenlétük célja leginkább a márkaépítés, hiszen ez egy kiváló alkalom arra, hogy nagyon célzottan érjék el a számukra fontos célcsoportot. Az egyik különleges termék, amivel előrukkolt a cég, a 0,2 literes Coca-Cola alupalack volt, amit csak az üdítőgyártó standján lehetett kapni. A palackban volt még fél deci hely: a mixer által még hozzáadott alkohollal hordozható longdrinkké változhatott az üdítő. Aki longdrinkként kólázott, az Coca-Colás dögcédulát kapott ajándékba, amit azután nyakba akasztva vagy csuklóra tekerve viselhetett.

A cég szerint ez "nagyon trendinek számított". Sikeres volt az óriási, 15 méter magas Coca-Cola automata is, ahol - csakúgy, mint a reklámfilmben - végigjárhatók voltak a termék születésének fázisai, és szert lehetett tenni egy, saját arcképpel ellátott Coca-Cola-s palackra is. A szigetlakók akár 2-3 órát is várakoztak, hogy bejuthassanak.

A Pannon is üzleti titokként kezeli, hogy mennyibe került a szponzoráció. Azt azonban megtudtuk, hogy a Szigeten lévő két GSM és egy HSDPA mobil állomás felállítása, illetve a környékbeli állomások időszakos bővítése 8-10 millió forintot kóstált. A Pannon jövőre szintén jelen lesz a fesztiválon. A pénzügyi egyenleggel kapcsolatos kérdésre a társaság azt válaszolta, hogy mivel a Sziget-fesztivál főtámogatójának lenni márkaépítés szempontjából is nagy jelentősége van,"most nem mindent forintosítunk, hiszen hosszú távú márka építés stratégiai döntésként kezeljük". A cég szigeti hálózatán több százezer sms, több tízezer mms és több millió beszélt perc forgalom bonyolódott le a fesztivál ideje alatt.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások