Nőni fog a bújtatott reklámok súlya

Nőni fog a bújtatott reklámok súlya

2006. szeptember 13. 10:36, Szerda
Hamarosan kacsintaniuk kell a bújtatott reklámot alkalmazó produkciók készítőinek a nézőkre, felhívva figyelmüket a termékelhelyezésre.

Egyebek mellett az úgynevezett termékelhelyezést, azaz a bújtatott reklámok alkalmazását - lásd például James Bond autói - is újra akarja szabályozni az Európai Unió. Egyelőre még azt sem döntötték el, hogy a sportközvetítéseken túl milyen más műfajra vonatkozzanak az új szabályok, így például a kulturális műsorokra és a filmekre lehet, hogy nem lesznek érvényesek - derül ki a Világgazdaság cikkéből. Az európai parlamenti képviselők emellett arról is vitatkoznak, hogy a teljes műsoridőben jelezze felirat a bujtatott reklámot, vagy csak a produkciók elején és végén, illetve adás közben mondjuk 20 percenként, vagy csak akkor jelenjen meg figyelmeztetés, amikor a sztoriba font reklámtermék megjelenik a képernyőn vagy a filmvásznon.


Audireklám Will Smith robotos filmjében

A tévés szakma a bújtatott reklámok mellett van, érveik szerint a digitális televíziózás terjedése növelni fogja ennek súlyát, mivel technikailag lehetővé teszi a reklámblokkok átugrását. Emellett ha például a korhatárjelzéshez hasonló figyelmeztetés formájában a műsorok elején jeleznék mely cég, milyen árucikkét reklámozzák termékelhelyezés formájában, akkor megszüntethetnék a zavaró kitakarásokat (például a szereplők ruháin látható márkajelzéseket szokták így eltűntetni).

A készülő új médiatörvény megengedné a termékelhelyezést, de egy gumiszabály keretében kikötné, hogy ilyen reklámok nem szerepelhetnek indokolatlan mértékben a műsorokban. A kezelhetetlen rendelkezés ellen már több médiaipari vállalkozás felszólamlást intézett a jogszabály-előkészítőkhöz.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások