Need For Speed: Carbon

Need For Speed: Carbon

2006. november 10. 18:29, Péntek
Először mi üldözzük a kihívott felet és minél közelebb tudunk maradni hozzá, annál több pontot kapunk. Nekimenni nem ér (pontlevonás), leesni meg nem éri meg (újrakezdés). A második menetben ugyanez pepitában, minket üldöznek és menekülni kell, a megszerzett pontjaink azonos számítás mellett ketyegnek lefelé és ha elérjük a célt egy pozitív számmal a számlálón, akkor nyertünk, ha nem, nekivághatunk újra. Ez a része a játéknak valóban nehéz, végre kitaláltak valami meglepően okos megoldást az autós játékokban a főellenség szindrómára. Nem hiszem, hogy elsőre bárkinek is sikerülne nyerni, ha igen, gratulálok, lehet nekem azért nem ment jól a szerpentin, mert alföldi gyerek vagyok.

A gép csal. Ez nem újdonság, a Command&Conquer óta tudjuk, hogy a gépi játékos harvestere olyan gyors, hogy nem is látjuk mozogni, olyan mintha állna, mégis szempillantás alatt tele a siló. Ebben a játékban is elsajátította az AI a Blink varázslatot és főleg a verseny utolsó szakaszában szeret hirtelen beleadni apait-anyait. Jó ideig azt képzeltem, hogy a nitrót odáig tartogatta és a végén ellőve SPM fokozatra kapcsolt. Persze gyanús volt, hogy mikor én is ezt tettem, több másodpercet faragott a hátrányán úgy, hogy szinte tökéletesen vettem a célegyenes ráfordítót és előtte is utána is megtoltam magam nitróval.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az első főellenségnél esett le, hogy nem nitroval csal, mert ott nem lehet használni. Az első néhány próbálkozásnál - attól függetlenül, hogy 89 ezer pontot értem el vagy 130-at - ő mindig 15-120-szal többet. Rohadt idegesítő, mikor a célegyenesben majdnem végsebességgel pörögve, teljes Pro pack nitrót ellőve is közeledik hozzám az az ellenfél, aki egyébként csak akkor tudott befogni, ha benéztem egy kanyart. A rendőrök viszont olyan sík buták, mintha egy kosár lepkét ragasztottak volna a kormányra és a pedálokra.

Sokszor egy üldözésnél nem volt tiszta, hogy ki kerget kit és tényleg egy jó mozdulattal likvidálni lehet egyesével a yardokat, nem egyszer előfordult, hogy 20 ezer dollárnyi jutalmat sikerült begyűjteni egy laza koraesti rendőrbuliban úgy, hogy külön élvezet volt 230-cal belerongyolni minden következmény nélkül a felállított rendőrkordonba.

A játékmódokról: Túl sokat nem változtak az előző rész óta, bár kerültek be érdekes modulok. A circuit, sprint, checkpoint típusú versenyek mellett vicces dolog a speed trap mód, ahol nem az nyer, aki a leghamarabb beér a célba, hanem aki a trafipaxokon a legmagasabb kumulatív sebességet éri el. Az ilyen versenyek megnyeréséhez nyugodtan küldjünk egy scoutot magunk elé, általában megoldja helyettünk a feladatot. A drift viszont nem teljesen ugyanaz mint volt, elsőre úgy tűnt, hogy nehezebben lehet kontrollálni a kocsit, aztán rájöttem, igazából komolyabb mutatványokra lehetünk képesek az új irányítással. Egyébként mindenhol jellemző, hogy a kocsik valamivel közelebb kerültek a valós sebességekhez, gyorsuláshoz és jóval feszesebben lehet a kanyarokban terelgetni őket, lehet valóban érezni a beállításokat, tuningokat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A kocsikhoz való extra cuccokat akkor érhetjük el, ha mindenféle versenyeket nyerünk. Így pénzünk is lesz megvenni őket, illetve folyamatosan válnak elérhetővé a tuningok. A teljesítmény tuningoknál nem egyszerűen azt választhatjuk ki, hogy street vagy pro csomagot teszünk fel, hanem azon belül 1-3 alkatrészből vehetünk különböző darabokat, amivel mondjuk dönthetünk a jobb gyorsulás és a nagyobb végsebesség, a jobb tapadás vagy épp a jobb drift, csúszás képessége, esetleg az alul- vagy túlkormányzottság között. A hangulatot fokozza ez is, hiszen egy komoly drift verseny előtt kénytelenek leszünk visszavonulni a műhelybe és átállítani a berendezéseket, de egy kanyon futam előtt sem mindegy, melyik fékünk fog előbb.

A kocsi testreszabása sem maradhatott ki a játékból, talán a korábbihoz képest is többször annyi matrica, plusz karosszériaelem érhető el, sőt itt már magunk állíthatjuk több százalékos skála segítségével az adott elem méreteit, kialakítását. Nagyon jó. Persze az egyszeri ember mindig a legnagyobb szellőzőt, a legjobban felhúzott szemöldököt akarja majd kocsijára, viszont az igényes tuningolók is elengedhetik majd fantáziájukat. A rendszer egyébiránt nem változott, a korábbihoz hasonló fokozatokban válnak elérhetővé az extrák.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások