A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra

A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra

2006. november 24. 11:06, Péntek
A Cambridge Judge Business School 400 amerikai és nagy-britanniai vállalatvezető körében elvégzett új kutatása szerint az alkalmazottaknak a nagyobb hatékonyság, illetve munkatársaikkal ápolt jó kapcsolat érdekében fontos a kommunikáció.

A munkaerő hatékonysága és a munkamorál szintje nagyban függ attól, hogy a vállalatok a megfelelő mobiltechnológiába fektetnek-e be, és értékelik-e az együttműködésre törekvő munkatársak magatartását - mutatja a vezető üzletemberekkel készült új felmérés. A gyorsan változó, globalizálódó világban az egymástól gyakran messze és eltérő időzónákban dolgozó szellemi munkaerő irányításához a vállalatvezetőknek a részvételre nagyobb hangsúlyt fektető menedzsment-stílust kell elsajátítaniuk. A kommunikációs kihívás sokszor ahhoz mérhető, mintha internetes önkéntesek hálózatát kellene a hét minden napján éjjel-nappal irányítani.

A megkérdezettek háromnegyede arról számolt be, hogy a gyors és egyszerű információ-megosztást cégük az együttműködést elősegítő technológiák alkalmazásával teszi lehetővé. A hatékonyan használt mobiltechnológia eredményeként a munkahelyen nagyfokú együttműködés alakul ki a magukat hatékonynak, szerepüket pedig felelősségteljesnek érző munkatársak között.

Az üzleti döntéshozók jól ismerik a mobiltechnológia biztosította nem anyagi előnyöket is, elsősorban az innovációt, az együttműködést és a kommunikációt. A modern vállalatoknál kulcsfontosságúnak tekintik a mobiltechnológiát: az üzleti döntéshozók 90 százaléka szerint fontos a technológia, míg a válaszadók több mint fele érzi úgy, hogy az pótolhatatlan szerepet játszik a vállalati együttműködésben. A megkérdezettek 74 százaléka állította, hogy a technológiának köszönhetően könnyebben megszületnek a közös döntések, és a vállaltvezetők háromnegyede alkalmaz olyan technológiát, amellyel alkalmazottaik gyorsabban és egyszerűbben oszthatják meg egymással az információkat.

Az együttműködés tendenciája a bizalom és egymásra támaszkodás kedvező hatású spirálját indítja el. A csapatszintű együttműködés erősíti a bizalmat, és további közös munkára sarkall. A technológiák hatékony kihasználása nagyobb fokú személyes elégedettséget és magasabb szintű munkamorált eredményez. A megkérdezett vállalatvezetők 80 százaléka például úgy véli, hogy a szükséges mobilalkalmazások és készülékek megléte kedvezően befolyásolja a munkához való hozzáállásukat, 76 százalékuk szerint pedig a megfelelő mobilalkalmazások és készülékek javítják a vállalat munkamorálját.

A vállalatok szempontjából a sikeresen lebonyolított informatikai beruházások legfontosabb eredménye a fokozott együttműködés. A megfelelő típusú technológia gördülékeny kapcsolatot teremt az emberek között, fejleszti az együttműködést, ösztönzőleg hat az innovációra és javítja a vállalati munkamorált.

A Penn, Schoen & Berland Associated a Forbes Global 2000 listáján szereplő 400 egyesült államokbeli és egyesült királyságbeli vállalat üzleti döntéshozóját kérdezte meg 2006 májusában.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások